همشهری آنلاین: رئیس سازمان غذا و دارو، بر افزایش سهم تجهیزات پزشکی تولید داخل در کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد تجهیزات پزشکی وارداتی است.

رییس سازمان غذا و دارو

به گزارش مهر، دکتر رسول دیناروند در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ایران هلث ، از نهایی شدن پرتال سازمان غذا و دارو خبر داد و گفت: این پرتال در حوزه مکمل و لوازم آرایشی هم در حال آماده شدن است و نتیجه آن موجب می‌شود اصالت کالا به خوبی شناسایی شود.

وی با عنوان این مطلب که راه اندازی پرتال سازمان غذا و دارو موجب می شود امکان قاچاق کالا و دارو محدودتر شود، اظهارداشت: هم اکنون در بیمارستان‌های دولتی امکان ورود کالا قاچاق وجود ندارد.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه برای ریشه‌ کن کردن ورود قاچاق دارو اهتمام جدی داریم، تصریح کرد: قاچاق کالا و دارو تنها به اقتصاد ضربه نمی‌زند بلکه سلامت مردم را تهدید می‌کند.

دیناروند با بیان اینکه سیاست دولت و وزارت بهداشت تقویت زیرساخت‌های سلامت است، خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم پروژه‌های مشترکی با شرکت‌های خارجی انجام شود اما سهم تولید در تجهیزات پزشکی باید به ۶۰ درصد برسد در حالی که سهم واردات تجهیزات پزشکی هم اکنون ۶۰ درصد است و این امر باید تغییر کند.

وی با بیان اینکه با انجمن تولیدکنندگان جلسات مداوم داریم، اظهارداشت: در صدد هستیم تا حمایت‌های قانونی را از تولیدکنندگان خارجی داشته باشیم و بتوانیم در این عرصه موفق شویم.

رئيس سازمان غذا و دارو، در حاشيه برپایی نوزدهمين نمايشگاه بين المللي ايران هلث گفت:‌ پس از مذاکرات هسته اي نگاه به بازار ايران از سوي شرکت‌هاي خارجي بيشتر شده است و شرکت‌هاي خارجي بزرگ در حال مذاکره با ايران هستند.

وي با بيان اينکه اين به معناي باز شدن درهاي بازار ايران بر روی واردات نيست، ادامه داد: بازار ايران براي سرمايه گذاري کشورهاي خارجي باز است و خوشبختانه کار شروع شده و شرکت‌هاي بزرگ روز گذشته مذاکراتي با وزير بهداشت داشته و آمادگي خود را براي سرمايه گذاري در ايران اعلام کرده اند.

رئيس سازمان غذا و دارو گفت: اميدواريم در آينده نزديک شاهد سرمايه گذاري بيشتر کشورهاي خارجي باشيم، زیرا ایران جاذبه‌هاي زيادي براي شرکت‌هاي بزرگ تجهيزات پزشکي دارد و ظرفيت و امکانات کشور ما مي‌تواند مورد توجه کشورهاي منطقه باشد.

وي افزود: اقداماتي که در طرح تحول سلامت صورت گرفته قاچاق تجهيزات و دارو را در بيمارستان‌هاي دولتي کاملا جمع آوري کرده است و البته در بيمارستان‌هاي خصوصي کار ما آغاز شده و در تلاشيم تجهيزات و داروهايي که در سازمان غذا و دارو ثبت شده اند تنها مورد استفاده قرار گيرند.

ديناروند گفت: در اين راستا کدگذاري کالاها بزودي انجام و به اين صورت جلوي کالاي قاچاق گرفته مي‌شود و همچنين مصوبه خوبي در مجلس تصويب شده که براي تاييد به شوراي نگهبان رفته است و پس از تاييد در اختيار سازمان غذا و دارو قرار خواهد گرفت تا تنها مرجع کدگذاري تجهيزات خارجي باشد.

  • كنار وزير مي‌مانم

رئيس سازمان غذا و دارو در خصوص شایعه استعفای خود، گفت: مطمئنا در کنار وزير بهداشت باقي خواهم ماند و ايشان را تنها نمي‌گذارم.

ديناروند افزود: همچنان به فعاليت خود در سازمان غذا و دارو ادامه خواهم داد و مطمئنا دکتر هاشمي را تنها نخواهم گذاشت.‌ جناب وزير حمايت خوبي از بنده مي کند و تعامل خوبي با دولت نيز داريم.

ديناروند گفت: دکتر هاشمي فردي اثرگذار در نظام سلامت است و تا پايان فعاليت خود در کنار ايشان خواهم بود.

کد خبر 333956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha