همشهری آنلاین: سرنوشت صدر جدول از پیش روشن بود. ضربان بوندس‌لیگا اما در ته جدول تندتر می‌زد. کدام تیم فصل آینده باید در لیگ دوم توپ بزند و کدام تیم از خطر سقوط می‌رهد؟

Bundesliga
  • برمن یک - فرانکفورت صفر

بی تردید پر هیجان‌ترین دیدار هفته ۳۴ بوندس‌لیگا دیدار دو تیم برمن و فرانکفورت بود. فرانکفورت برای ماندن در لیگ برتر آلمان تنها به یک نتیجه مساوی نیاز داشت. برمن اما می‌بایست نتیجه را به سود خود رقم زند.
فرانکفورت تا واپسین دقایق بازی نتیجه را بدون گل حفظ کرده بود. نتیجه‌ای که در آخرین دقایق به سود برمن تغییر کرد. گلی که باعث شد تیم برمن بماند و فرانکفورت به رده شانزدهم جدول سقوط کند. حال فرانکفورت می‌باید در دیدار با نورنبرگ (تیم سوم دسته دوم) بخت خود را بیازماید.

  • بایرن مونیخ ۳ - هانوفر ۱

دیدار بایرن و هانوفر برای هیچ یک از این دو تیم اهمیتی نداشت. بایرن عنوان قهرمانی را پیش از این به چنگ آورده بود و هانوفر هم می‌دانست که هیچ معجز‌ه‌ای باعث نجاتش نمی‌شود. اما هانوفر بر آن بود که با عزت و احترام به لیگ دوم سقوط کند. اما بایرن مونیخ نتیجه را ۳ بر ۱ به سود خود رقم زد. روبرت لواندوفسکی، مهاجم بایرن نیز آقای گل این دوره شد.

لواندوفسکی

گل زدن به تیم بایرن مونیخ کار ساده‌ای نیست. دروازه‌بان ملی‌پوش بایرن، مانوئل نویر در کل فصل جاری و در ۳۴ دیدار این فصل تنها ۱۶ گل خورده بود. در نیمه دوم بایرن از دروازه‌بان ذخیره بهره گرفت و دست آخر با ۸۰ گل زده و ۱۷ گل خورده، کارنامه‌‌ای بسیار درخشان عرضه کرد.

  • دورتموند ۲ - کلن ۲

پیروزی یا باخت در سرنوشت دورتموند تاثیری نداشت. اما کلن پس از دو دهه آرزو داشت که جایی در نیمه اول جدول لیگ برتر آلمان داشته باشد. آرزویی که به واقعیت بدل شد.

تیم کلن از حریف پرتوان خود با نتیجه ۲ بر ۱ پیشی گرفته بود. اما دورتموند موفق شد بازی را مساوی کند. کلن اما در رده نهم ماند و به آرزوی خود برای ماندن در میان ۱۰ تیم برتر بوندس‌لیگا رسید.

  • لورکوزن ۳ - اینگولشتات ۲

لورکوزن در رده سوم جدول فصل جاری بوندس‌لیگا بود و هیچ چیز نمی‌توانست این موقعیت را به مخاطره افکند. اما علی‌رغم آن توپ‌زنان لورکوزن بازی بسیار تهاجمی از خود نشان دادند و نتیجه را به سود خود رقم زدند.

  • ولفسبورگ ۳ - اشتوتگارت ۱

نتیجه این بازی برای اشتوتگارت بسیار مهم بود. البته شانس آن که اشتوتگارت بتواند در لیگ برتر بماند، بسیار اندک بود. پیروزی ولفسبورگ خرده شانس باقی مانده را نیز بر باد داد و اشتوتگارت نیز برای بار دوم به لیگ دوم بوندس‌لیگا پیوست.

  • آگسبورگ ۱ - هامبورگ ۳

گرچه نتیجه بازی این دو تیم تاثیری بر سرنوشت این دو نداشت، اما هامبورگ که زمانی با خطر سقوط به لیگ دوم روبه‌رو بود، بر آن بود تا با کارنامه‌ای پذیرفتنی به کار خود در فصل جاری خاتمه دهد. هامبورگ با این پیروزی به رده دهم جدول دست یافت.

  • هوفن‌هایم یک - شالکه ۴

شالکه با پیروزی پر گل خود بر هوفن‌هایم توانست با ۵۲ امتیاز رده پنجم جدول را از آن خود کند و به جمع حریفان لیگ اروپا بپیوندد. هوفن‌هایم هم با ۳۷ امتیاز از مجموع ۳۴ دیدار خود در رده پانزدهم جدول قرار گرفت و در لیگ برتر باقی ماند.

  • تنها دیدار بدون گل هفته آخر بوندس‌لیگا

دو تیم هرتا برلین و ماینتس پس از ۹۰ دقیقه تلاش ناگزیر تن به نتیجه بدون گل دادند. نتیجه‌ای که هیچ کمکی به آنها نبود. هر دو تیم با ۵۰ امتیاز پس از شالکه در رده‌های ششم و هفتم قرار گرفتند. تیم ماینتس به علت تفاضل گل بهتر ششم شد و هرتا هفتم.

  • پیروزی گلادباخ بر دارمشتات

آخرین دیدار فصل جاری بوندس لیگا بین دو تیم گلادباخ و دارمشتات برگزار شد. دیداری که با نتیجه ۲ بر صفر به سود مهمان (گلادباخ) پایان یافت. گلادباخ با این پیروزی در رده چهارم جدول ایستاد و دارمشتات در رده چهاردهم.

  • قهرمانی بایرن مونیخ

این که بایرن مونیخ به جام بوندس‌لیگا بوسه زند، پدیده جدیدی نیست. تجربه‌ای آشنا که بار دیگر تکرار شد.

جشن قهرمانی بایرن مونیخ

کد خبر 333912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha