همشهری آنلاین: باشگاه پرآوازه بایرن مونیخ پیش از پایان فصل جاری بوندس‌لیگا قهرمانی خود را مسجل ساخت و برای بیست و ششمین بار این عنوان را از آن خود کرد. بوروسیا دورتموند نیز نایب‌ قهرمان این فصل بوندس‌لیگا است.

Mueller-Lewi
  • اینگولشتات یک - بایرن مونیخ ۲

بایرن مونیخ که چند روز پیش ناکامی تلخی را در لیگ قهرمانان باشگا‌ه‌های اروپا تجربه کرده بود، توانست بعدازظهر شنبه (۷ مه/ 18 ارديبهشت) در هفته ۳۳ بوندس‌لیگا قهرمانی خود در فصل جاری را قطعی سازد. بیست و ششمین عنوان قهرمانی مونیخی‌ها در بوندس‌لیگا با پیروزی ۲ بر یک این تیم در خانه اینگولشتات رقم خورد.

روبرت لواندوسکی، مهاجم لهستانی بایرن مونیخ هر دو گل تیمش را در این دیدار به ثمر رساند. او در دقیقه ۱۵ از نقطه پنالتی برای نخستین بار توپ را درون دروازه اینگولشتات جای داد و در دقیقه ۳۲ نیز در پی دریافت پاسی عمقی از ژابی آلونسو برای دومین بار دروازه تیم میزبان را باز کرد. تک‌ گل اینگولشتات در این دیدار نیز در دقیقه ۴۲ توسط هارتمان از نقطه پنالتی به ثمر رسید.

  • آینتراخت فرانکفورت یک - بوروسیا دورتموند صفر

تیم بوروسیا دورتموند که در فصل جاری تعقیب‌کننده شماره یک بایرن مونیخ محسوب می‌شد، هفته ۳۳ را با ناکامی پشت سرگذاشت. دورتموندی‌ها که نایب‌ قهرمان فصل جاری هستند، با نتیجه یک بر صفر مغلوب آینتراخت فرانکفورت شدند. گل طلایی فرانکفورت در این دیدار را آیگنر، مهاجم این تیم در دقیقه ۱۴ با ضربه سر به ثمر رساند تا فاصله تیمش با رده‌های پایین جدول بیشتر شود.

  • بوروسیا مونشن‌گلادباخ ۲ - بایر لورکوزن یک

یکی از دیدارهای حساس هفته ۳۳ بوندس‌لیگا میان تیم‌های پرقدرت بوروسیا مونشن‌گلادباخ و بایر لورکوزن برگزار شد. لورکوزن که هفته پیش موفق شده بود با تثبیت خود در رده سوم جدول بلیت حضور مستقیم در رقابت‌های فصل آتی لیگ قهرمانان اروپا را بگیرد، در هفته ۳۳ با نتیجه ۲ بر یک از مونشن‌گلادباخ شکست خورد. گلادباخی‌ها اما با این پیروزی توانستند جای خود در رده چهارم جدول را مستحکم کنند.

لورکوزنی‌ها در دقیقه ۲۰ با گل آرانخوئز از میزبان خود پیشی گرفته بودند، اما هان، مهاجم مونشن‌گلاباخ ۲ دقیقه مانده به پایان نیمه نخست توانست بازی را به تساوی بکشاند. او در دقیقه ۷۹ بار خطرآفرین شد و با زدن گل پیروزی تیمش ۳ امتیاز حیاتی برای مونشن‌گلادباخ به ارمغان آورد.

  • اشتوتگارت یک - ماینتس ۳

تیم ماینتس از برندگان بزرگ هفته ۳۳ بود. این تیم در خانه اشتوتگارت به پیروزی ۳ بر یک دست یافت و با توجه به ناکامی رقیبانش در رده‌های بالای جدول، توانست به مکان پنجم ارتقا یابد. اشتوتگارتی‌ها اگر چه در دقیقه ۶ با گل گنتنر یک بر صفر از ماینتس پیشی گرفتند، اما در طول بازی کارآیی چندانی از خود نشان نداده و سه گل خوردند. اشوتگارت اکنون در معرض سقوط مستقیم به لیگ دسته دوم قرار دارد.

  • شالکه یک - آگسبورگ یک

تیم شالکه که در فصل جاری رویای جای گرفتن در جمع چهار تیم برتر بوندس‌لیگا را در سر می‌پروراند، در هفته ۳۳ در خانه خود ناگزیز شد به تساوی یک بر یک مقابل آگسبورگ بسنده کند. شالکه در دقیقه ۸۲ با گل هونتلار یک بر صفر از مهمان خود جلو افتاد، اما "بایر" یک دقیقه مانده به پایان بازی گل تساوی را به ثمر رساند تا آگسبورگ یک امتیاز کسب کند. شالکه اکنون در رده‌ هفتم جدول جای دارد و رویایش نقش بر آب شده است.

  • هانوفر یک - هوفن‌هایم صفر

تیم هانوفر، قعرنشین بوندس‌لیگا که به لیگ دسته دوم سقوط کرده، در هفته‌ ۳۳ پیروزی شیرینی را مقابل هوفن‌هایم جشن گرفت. هانوفر با تک‌ گل کیوتاکه، ستاره ژاپنی خود در دقیقه ۲۸ توانست مهمان خود را یک بر صفر مغلوب کند.

  • هرتا برلین یک - دارمشتات ۲

یکی دیگر از بازندگان بزرگ رده‌های بالای جدول تیم هرتا برلین بود که در هفته ۳۳ با نتیجه ۲ بر یک از مهمان خود، دارمشتات شکست خورد و در پی این ناکامی به رده ششم جدول تنزل کرد. گل پیروزی دارمشتات در این دیدار را واگنر در دقیقه ۸۳ به ثمر رساند. هرتا برلین و شالکه هر دو در فصل آتی در لیگ اروپا حضور می‌یابند، اما شانسی برای حضور در لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا ندارند.

هرتابرلین-دارمشتات

  • هامبورگ صفر - ولفسبورگ یک

"گرگ‌های" ولفسبورگ، نایب ‌قهرمان فصل گذشته که در فصل جاری چندان خوش ندرخشیدند، این هفته را با موفقیت پشت سر گذاشتند. ولفسبورگ در داربی شمال آلمان مهمان هامبورگ بود و توانست با تک ‌گل لوئیز گوستاوو، هافبک برزیلی خود در دقیقه ۷۳ با نتیجه یک بر صفر از سد میزبان خود بگذرد.

  • اف ث کلن صفر - وردر برمن صفر

تیم وردر برمن که در حال حاضر در رده ۱۶ جدول جای دارد، در هفته ۳۳ مهمان اف ث کلن بود. پیکار دو تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی بدون گل به پایان رسید. برمن اکنون ۲ امتیاز بیشتر از تیم اشتوتگارت (رده ۱۷ جدول) و یک امتیاز کمتر از آینتراخت فراکنفورت (رده ۱۵ جدول) دارد. از این رو هفته‌ پایانی بوندس‌لیگا هفته‌ای سرنوشت‌ساز برای این تیم‌ها خواهد بود.

  • هفته پایانی بوندس‌لیگا

دیدارهای هفته پایانی بوندس‌لیگا که روز شنبه آینده برگزار می‌شود، تنها برای تیم‌های پایین جدول سرنوشت‌ساز خواهد بود. تکلیف رده‌های بالای جدول و حضور در رقابت‌های اروپایی کم‌وبیش روشن شده است.

 

کد خبر 333149

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha