یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از صدور ۱۲۰ هزار کارت اشتغال برای اتباع بیگانه مجاز تا سال گذشته خبر داد و گفت: اتباع غیرمجاز تنها در مشاغلی اجازه کار دارند که برای آن کارت اشتغال گرفته باشند.

Lotfinejad

احمد لطفی‌نژاد در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: از این تعداد 108 هزار کارت کار تحویل شده و 12 هزار کارت دیگر در مرحله شناسایی و تحویل است.

وی ادامه داد: متاسفانه اشتغال اتباع بیگانه در مشاغل داخلی موجب لطمه به بازار کار و از دست رفتن فرصتهای شغلی برای جوانان و کارجویان کشور شده است از این رو ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز برای جلوگیری از تحت تاثیر قرار گرفتن مشاغل داخلی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ادامه داد: در حال حاضر 48 دفتر کفالت، اقامت و اشتغال در استان تهران وجود دارد که ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز را با ضوابط و مقرراتی که در اختیارشان گذاشتیم، انجام می‌دهند.

لطفی‌نژاد تصریح کرد: دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی، شناسایی و ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز و فاقد پروانه اشتغال را بر عهده دارند و در هدایت کارفرمایان به سمت دفاتر کفالت موثرند.

وی در عین حال به ماده 120 قانون کار اشاره و خاطرنشان کرد: برابر این ماده اتباع خارجی باید روادید با حق کار مشخص داشته باشند، اما متاسفانه برخی کارفرمایان به دلیل عدم رعایت این ماده و نادیده گرفتن آن موجبات جریمه تا تشکیل پرونده قضایی و حبس خود را فراهم می‌کنند.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، اتباع غیرمجاز صرفا در مشاغلی مجاز به کار هستند که برای آن کارت کار صادر شده باشد.

کد خبر 333858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha