شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

مصطفی رستگاری: «هندوی شیدا» روایتی است تغزلی و شاعرانه از گسست‌ها و پیوست‌های جوانان امروز که زادگان دهه‌های ۶۰ و ۷۰ هستند؛

کتاب

نسلي كه پدران و مادرانشان آرامانگراياني بودند كه با مرارت و سختي به داشته‌هايشان دست يافتند اما حالا و امروز ميان خود و فرزندانشان كه ارزشمندترين داشته‌هاي ايشان‌اند، شكاف و گسلي بزرگ دهان باز كرده است و مي‌بينند گويي هيچ‌كس و هيچ‌چيز را ياراي پركردن اين گودال و پل زدن روي آن نيست؛ گودالي كه مسافت و عمقش آنقدر بزرگ و عميق است كه پدران و پسران را در دوسو از هم جدا كرده و دور ساخته ست. آنقدر كه صداي پدران و پسران به يكديگر نمي‌رسد و وصال نيازمند صرف هزينه‌هايي هنگفت و جانفرساست؛ مانند سقوط آزاد به كف گودال و ملاقات پسران و پدران زخمي و دست و پا شكسته و صورت‌سوخته با يكديگر در قعر آن شكاف.

سعيد تشكري، داستان‌نويس و پژوهشگر تواناي روزگار ما، در تازه‌ترين كتاب خود هندوي شيدا كوشيده است روايتي پراحساس و گرم و جوشان و از سويي هماهنگ و همنوا با ضرباهنگ پرالتهاب روزهاي سودايي جواني برايمان روايت كند. پس اگر شما هم در روزهاي پرتب و تاب دانشجويي عشق را تجربه كرده‌ايد، هندوي شيدا را بخوانيد. اگر آن روزها احساس‌تان اين بود كه حرف‌ها و نسخه‌هاي پدران و مادرانتان هيچ نسبتي با حرارت آتش عشقي كه در آن مي‌سوختيد نداشت و ندارد، باز هم هندوي شيدا را بخوانيد. با اين كتاب حتما اشك مي‌ريزيد، گرم مي‌شويد و قدري آرام مي‌گيريد.

هندوي شيدا تازه‌ترين رمان سعيد تشكري نويسنده و كارگردان تئاتر اهل خراسان است كه اواخر سال گذشته به همت انتشارات كتاب نيستان راهي بازار شد. اين كتاب 292صفحه‌اي و 17هزار توماني به‌دليل داشتن داستاني امروزي و روايتي كه به گفته نويسنده واقعي است، اثري متفاوت در كارنامه تشكري محسوب مي‌شود كه كتاب تحسين‌شده «مفتون و فيروزه» را هم در سياهه آثار خود دارد.

  • شاعر، نويسنده و مدرس فلسفه هنر
کد خبر 333840

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha