مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده چندی است متوقف مانده است. این طرح قرار بود از اسفند ۹۴ در تهران و شهرهای کشور به سرعت آغاز شود و طی آن ۹۰هزار تاکسی فرسوده کشور از رده خارج و با وسایل نو جایگزین شوند.

ميثم مظفر، مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران در اين‌باره گفت: در طرح نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده در بهمن و اسفند‌ماه سال94 تعداد 12هزار متقاضي در شهر تهران با مراجعه به دفاتر پيشخوان دولت اقدام به ثبت‌نام كردند. وي افزود: خوشبختانه با كمك‌هاي دولت طرح نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده در كشور كليد خورد و بيش از 90هزار فقره تسهيلات براي اين اقدام درنظر گرفته شد و با توجه به تفاهمنامه‌اي كه با ايران خودرو و بانك‌هاي عامل پارسيان، ملت و تجارت به امضا رسيد، اين اقدام وارد فاز عملياتي شد كه در همين راستا بانك‌هاي عامل از پرداخت تسهيلات شانه خالي كردند.

مظفر اذعان كرد: شرايط پرداخت تسهيلات وام 20ميليون توماني و بهره 16درصدي با قيد يك شرط آن هم معرفي يك ضامن براي دريافت وام مطرح و قرار شد درصورت نياز به ضامن دوم بانك‌ها سند خودرو را به‌عنوان ضامن بعدي از متقاضيان اخذ كنند كه بانك‌ها با توجه به آنكه اين شرط را قبول كردند اما در زمان پرداخت تسهيلات از تاكسيرانان ضامن‌هاي بيشتري راخواستار شدند و حتي در بعضي از شعب در بحث پرداخت تسهيلات سليقه‌اي عمل مي‌كنند، به همين دليل عدم‌همكاري بانك‌ها باعث توقف طرح نوسازي شده است.

همچنين عبدالرضا عزيزي، رئيس كميسيون اجتماعي مجلس از لزوم ارائه وام‌هاي كم‌بهره به دارندگان خودروهاي فرسوده به‌منظور تسريع در روند جايگزيني آنها خبر داد. به گفته وي، بايد براي تسريع در روند از رده خارج‌كردن تاكسي‌هاي فرسوده، وام‌هاي كم‌بهره بانكي به صاحبان اين خودروها اختصاص يابد.

عزيزي در واكنش به طرح سراسري جايگزيني تاكسي‌هاي فرسوده با خودروي ون هايس و آريو، گفت: هر چند از رده خارج‌كردن تاكسي‌هاي فرسوده در راستاي كاهش آلودگي هوا اقدامي بسيار ضروري و حائز اهميت است اما نرخ بالاي تسهيلات بانكي موجب شده رانندگان نسبت به خروج خودروي فرسوده خود تعلل كنند؛ بنابراين بهتر است براي سريع‌تر از رده خارج‌كردن تاكسي‌هاي فرسوده، وام‌هاي كم‌بهره بانكي به صاحبان اين خودروها اختصاص يابد.

کد خبر 333718

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha