یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۶ - ۰۸:۰۵
۰ نفر

مهدی ربوشه: آخرین دیدار هفته هشتم از رقابت‌های لیگ‌برتر که یکشنبه 15 مهر سپاهان را در فولادشهر مقابل استقلال قرار می‌دهد، گویا تحت تأثیر اظهارنظر عجیب سرمربی کروات زردهاست؛ در بازی با الوحده به استقلال فکر می‌کردم.

 ما فقط برد می‌خواهیم

 لوکا بوناچیچ، در آستانه دیدار حساس امروز خطاب به شاگردانش تصریح کرده: ما برد می‌خواهیم.سرمربی خوش‌استیل زردها که حالا تیمش در آستانه حضور در فینال جام باشگاه‌های آسیا نیز قرار گرفته انگار قصد ندارد رقابت‌های لیگ برتر را نادیده بگیرد.

وی در توضیح خواسته‌اش از شاگردان خود گفته: حالا انتظارات از تیم ما بیشتر شده است. از سویی من معتقدم قهرمانی در هر جامی لذت خاص خودش را دارد. بنابراین نباید درباره کسب چنین عنوان ممتازی در لیگ‌برتر دچار بی‌تفاوتی شویم. لوکا تأکید کرده: حق ندارید هیچ تیمی را دست کم بگیرید.

سرمربی کروات سپاهان همچنین درباره بازی امروز تیمش مقابل آبی‌پوشان پایتخت می‌گوید: استقلال را خوب می‌شناسم. ما روی نقاط ضعف و قوت این تیم کار کرده‌ایم. مطمئن هستم اگر مثل بازی‌های قبلی آرامش داشته باشیم، به راحتی می‌توانیم 3 امتیاز مهم این دیدار را کسب کنیم.

آخرین خبرها حاکی از آن است که سپاهان امروز در خانه خود مقابل تیم ناصر حجازی با آرایشی کاملاً هجومی ظاهر خواهد شد. در همین خصوص مربی سپاهان از به کارگیری سیستم 1-5-4 خبر داده و تأکید کرده است: سپاهان در شرایط ایده‌آلی قرار گرفته و هدف اصلی لوکا نیز کسب برد مقابل استقلال است.

 کادرفنی سپاهان البته برای رسیدن به هر 3 امتیاز دیدار امروز با مشکل بزرگی روبه‌رو است. چه غیبت ستاره، جوان نگرانی ویژه سرمربی کروات را باعث شده. عباس محمدی که در رقابت‌های لیگ‌ قهرمانان آسیا به خصوص در دیدارهای تیمش برابر کاوازاکی ژاپن و الوحده امارات نمایش خیره‌کننده‌ای داشت در مصاف با استقلال به دلیل مسمومیت حضور ندارد.

او اصلی‌ترین غایب میدان خواهد بود که البته در بازی امروز محمد سواری به جای او در درون دروازه خواهد ایستاد. از سویی سپاهان هادی عقیلی را نیز به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت که حمید عزیززاده احتمالاً جایگزین او خواهد شد. نبود این 2 بازیکن به طور حتم مهاجمان سرعتی استقلال را به گلزنی، بیشتر امیدوار می‌کند.

 اگرچه خط حمله آبی‌ها در به ثمر رساندن ضربات نهایی طی هفته‌های گذشته ضعف آشکاری از خود نشان داده است.از سویی در استقلال نیز به احتمال فراوان 2 بازیکن در دیدار امروز تیم‌شان را همراهی نخواهند کرد؛ حمید شفیعی به دلیل مصدومیت و البته مجتبی جباری به صلاحدید ناصر حجازی.

 سرمربی استقلال در گفت‌وگویی غیررسمی تصریح کرده است: جباری آماده است اما من ریسک نمی‌کنم. می‌خواهم او را برای دربی نگه دارم. به نظر می‌رسد همان طور که لوکا از اواسط بازی با الوحده فکرش را متوجه استقلال کرده بود این بار ناصر حجازی است که در فولادشهر به آزادی می‌اندیشد.

 چه او برای ماندن جز کسب پیروزی در 2 دیدار سخت مقابل سپاهان و پرسپولیس چاره دیگری ندارد. به‌خصوص در مصاف با سرخ‌ها، اگر حجازی بازنده دربی باشد هیچ‌کس به او اجازه سکوت نخواهد داد. وی حالا چند هفته‌ای است که از گفت‌وگو با رسانه‌ها پرهیز می‌کند. گویا به واسطه حمایت‌های عجیب علی فتح‌الله‌زاده است که او خود را ملزم به پاسخگویی نمی‌داند.

 مجیدی به جای جباری

 احتمال دارد که ناصر حجازی در دیدار امروز که در واقع پیش‌درآمدی برای حضور در دربی شصت‌وسوم هم به حساب می‌آید، از فرهاد مجیدی یک خط عقب‌تر از جایی که آرش برهانی قرار گرفته استفاده کند.

فرهاد مجیدی که در همان نخستین حضورش در میدان ثابت کرد همچنان نشانه‌هایی از یک بازیکن طراح و بازیساز را دارد،‌ حالا با تکنیک خود حجازی را مجاب کرده که از او در پست پشت مهاجمان یعنی جایی که جباری بازی می‌کند، بهره بگیرد. از طرفی این احتمال هم وجود دارد که سرمربی آبی‌های پایتخت از مجیدی به عنوان زوج آرش برهانی در خط حمله استفاده کند در غیر این صورت یک مهاجم از بین علیزاده و خذیراوی در کنار برهانی قرار خواهد گرفت.

 صعود برای برنده

 آبی‌ها در صورت برد مقابل تیم لوکا با چند پله صعود بالاتر از سایپا در جایگاه پنجمی جدول رده‌بندی قرار خواهند گرفت. سپاهان نیز در صورت غلبه بر تیم ناصر حجازی احتمالاً با تفاضل گل، خود را به یک قدمی صدرنشین خواهد رساند.

در شرایطی که سرمربی استقلال همچنان به سکوت رسانه‌ای خود ادامه می‌دهد این اصغر حاجیلو است که ضمن مثبت ارزیابی کردن تصمیم حجازی بر ضرورت حفظ آرامش تیم در سایه شکست سپاهان تأکید کرده و گفته است: اگرچه شکست سپاهان در فولادشهر کار دشواری است، اما ما برای رسیدن به آرامش قبل از رویارویی با پرسپولیس چاره‌ای جز بردن حریف اصفهانی نداریم.

آخرین خبرها از دیدار امروز حکایت از آن دارد که سپاهان برخلاف شایعه‌ای مبنی بر قرار دادن تیم دوم خود مقابل استقلال، اتفاقاً با نفرات اصلی‌اش به میدان خواهد رفت. لوکا فصل پیش با بردن پرسپولیس در نیمه نهایی مقدمات سفر اجباری مصطفی دنیزلی به ترکیه را فراهم نمود. آیا سرمربی کروات سپاهان یک هفته قبل از نبرد بزرگ پایتخت این بار برای برکناری حجازی از استقلال فرصت خوبی را در اختیار علی فتح‌الله‌زاده قرار خواهد داد؟

ترکیب احتمالی 2

 تیم سپاهان: محمد سواری، محسن بنگر، حمید عزیززاده، جابا مجیری، سعید بیات، جلال اکبری، احسان حاج‌صفی، حسین کاظمی، عبدالوهاب ابوالهیل، محرم نویدکیا و محمود کریمی.

 استقلال: وحید طالب‌لو، امیرحسین صادقی، پیروز قربانی، پژمان منتظری، میثم منیعی، سرجان، امید روانخواه، مهرداد پولادی، محمد نوازی، فرهاد مجیدی و آرش برهانی.

کد خبر 33358

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز