یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۶ - ۰۶:۵۸
۰ نفر

ندا انتظامی: این روزها که تئاتر شهر تعطیل است، سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران حسابی فعال است.

از برگزاری رپورتوار نمایش‌های کودک و نوجوان بگیرید تا برنامه «بزرگداشت هشتصدمین سال تولد مولانا» که قرار است چند نمایش با موضوع و محور مولوی در فرهنگسراهای تهران از جمله فرهنگسرای هنر اجرا شود.

این جشنواره که از چهارم تا یازدهم آبان برپا می‌شود روزهای پرکاری را می‌گذراند.

مجید گیاهچی مسئول بخش تئاتر این مراسم  درباره تئاترهای این بخش می‌گوید:«باتوجه به اینکه سال مولانا است، از ابتدای سال، طراحی و پیش‌بینی اولیه برای طراحی این بزرگداشت به عمل آمد، با گروه‌های تئاتری هم صحبت‌هایی برای اجرا شد.»

به گفته گیاهچی برنامه‌های مراسم بزرگداشت هشتصدمین سال تولد مولانا شامل؛ موسیقی، تئاتر، سخنرانی، نمایش فیلم، برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی و فروشگاه محصولاتی که به نوعی با مولانا در ارتباط است، خواهد بود.

وی در ادامه می‌گوید:«در حال حاضر با چندین گروه تئاتری در حال مذاکره هستیم اما کارهای کارگردان‌هایی همچون زهرا صبری، بابک محمدی، عزت‌الله مهرآوران و حسین مسافرآستانه در این مراسم قطعی است.»

به گفته گیاهچی در این مدت آنها درصددند، اگر پروژه‌ای مرتبط با مولانا که البته کیفیت و معیارهای لازم را برای اجرا داشته باشد،  شناسایی و به لیست نمایش‌های قابل اجرا اضافه خواهد شد.

وی درباره معیار انتخاب این چند کار می‌گوید:«در طول سال، جشنواره‌های مختلف تئاتری برپا می‌شود، که برخی از این کار ها براساس داستان های مولانا است، ما هم براین اساس نمایش‌هایی که قبلا اجرا شده است و محور هم مولانا است و البته نمایش‌های خوبی هم بودند را انتخاب کردیم.»

محبت‌های گیاهچی نشان می‌دهد که برای انتخاب نمایش‌ها فراخوانی صورت نگرفته است و به عبارت بهتر انتخاب نمایش، درون سازمانی بوده است و اطلاع‌رسانی از طرف سازمان به هنرمندان صورت گرفته است.

8 روز زمانی است که به هشتصدمین سال مولانا اختصاص یافته است و نمایش‌ها با زمان‌بندی که در آینده صورت خواهد گرفت به فرهنگسرا می‌روند.

8روز اجرا پاسخگوی تمرین و تلاش گروه‌های تئاتری نیست، به همین دلیل قرار است که این نمایش‌ها اجرای عمومی داشته باشند:«برخی از تولیدات که جدید هستند قطعا بعد از این مدت به روی صحنه خواهد رفت.»

از نظر مسئول تئاتر هشتصدمین سال تولد مولانا بودجه اختصاص یافته بودجه مناسبی است او می‌گوید:«همیشه برای بهتر و بیشتر شدن جا هست، یعنی بودجه مبلغ کمی نیست و به نوعی قابل قبول و رضایت‌بخش است.»

این روزها بخش تئاتر سازمان مشغول برنامه‌ریزی و طرح‌هایی است که بتوانند اطلاع‌رسانی این مراسم را به نحو‌احسن انجام دهند.

کد خبر 33354

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز