همشهری آنلاین: جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه کوچه ، خیابان و معابر حریم خصوصی نیست گفت: در بحث امنیت اخلاقی هدف ما کنترل مردم نیست بلکه مجرمان ، قانون شکنان و هنجارشکنان را شامل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار اسكندر مومنی در دومین روز همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا، به اقدامات خوب در حوزه امنیت اخلاقی و اجتماعی اشاره كرد و گفت: باید این موضوع را در جامعه نهادینه كنیم كه كوچه ، خیابان و معابر حریم خصوصی نیست ؛ هیچ كشوری اجازه نمی دهد شهروندانش با ظاهر و پوشش زننده وارد معابر شوند.

وی افزود: هنگام طرح موضوع امنیت اخلاقی برخی ضمن انتقاد و گلایه عنوان كردند چرا مردم را كنترل می كنید ؟ در حالیكه موضوع ما كنترل مردم نیست بلكه مجرمان ، قانون شكنان و هنجار شكنان را شامل می شود كه باید این را نیز در جامعه نهادینه كنیم.

مومنی گفت: با توجه به ظرافت هایی كه در امنیت اخلاقی وجود دارد این حوزه نیاز به پیوست رسانه ای دارد ؛ پیوست رسانه ای مناسب می تواند موجب هم افزایی شود.

جانشین فرمانده ناجا، حوزه های امنیت اجتماعی و اخلاقی و نیز طرح دریا را از اولویت های اول ناجا برشمرد.

وی ادامه داد: در بحث امنیت اخلاقی تنها پلیس امنیت، مسئول نیست بلكه همه ی بخش های مختلف ناجا باید در این زمینه بسیج شوند .

این مقام ارشد انتظامی در ادامه به موضوع بحران اشاره كرد و گفت : بحران از جمله موضوعاتی است كه تمام زحمات یك مجموعه را از بین برده و دستاوردها و نظم اجتماعی كشور را زیر سوال می برد ؛ اشراف اطلاعاتی ، شناخت محیط و صحنه مهم ترین موضوع حل بحران است .

سردار مومنی در ادامه به فضای مجازی و تهدیدات این حوزه اشاره كرد و گفت : فضای سایبری بر زندگی ، بی هویت كردن جوانان و تغییر هنجارهای اجتماعی اثر انكار ناپذیری دارد .

جانشین فرمانده ناجا، تصریح كرد: فضای مجازی در نا آرامی ها به عنوان مركز فرماندهی و كنترل عمل می كند.

مومنی ادامه داد: با همت و تلاش همكارانم ، در كنار افزایش مأموریت های پلیسی، در درگیری و مبارزه با مجرمان در حوزه جرایم ، سرقت های خرد و كشفیات مواد مخدر دستاوردهای خوبی داشته ایم.

وی با اشاره به كاهش تخلفات درون سازمانی، گفت: با توجه به افزایش درگیری ها آمار شهدا و مجروحان ناجا 50 درصد كاهش داشته است.

کد خبر 333425

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha