سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: قرارگیری جزیره هنگام به عنوان یکی از سایت‌های اصلی ژئوپارک قشم مورد تایید نهایی قرار گرفت که با این اقدام امید می‌رود به زودی شاهد افزایش ورود گردشگران خارجی به این جزیره باشیم.

جزیره هنگام در لیست ژئوپارک‌های جهانی قرار گرفت

به گزارش مانا، مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام از قرار گرفتن جزیره هنگام به عنوان یکی از سایت‌های مهم ژئوپارک قشم خبر داد.

افشین عباس‌نژاد هنگامی با اشاره به این که جزیره هنگام بخشی از ژئوپارک قشم محسوب می‌شود، بیان کرد: به همین منظور کلاس‌های آموزشی برای بومیان علاقه‌مند به آشنایی با چگونگی راهنمایی گردشگران در فضای ژئوپارک از سوی سازمان منطقه آزاد قشم برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: از آنجا که یونسکو بر عملکرد ژئوپارک‌های ثبت شده در فهرست ژئوپارک‌های بین‌المللی نظارت کامل خواهد داشت، امید می‌رود که به زودی شاهد افزایش ورود گردشگران خارجی به این جزیره بکر و دست‌نخورده در خلیج‌فارس باشیم.

وی تصریح کرد: از این پس گردشگران خارجی زیادی با هدف بررسی ژئوپارک جزیره هنگام وارد این جزیره خواهند شد.

این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی عنوان کرد: همین امر باعث خواهد شد تا درآمد خوبی از ورود این طبیعت گردان به جزیره، عاید جامعه محلی هنگام شود.

وی گفت: مزیت ورود جزیره هنگام به فهرست ژئوپارک قشم از آنجا مهم است که دیگر نیازی برای تبلیغات جاذبه‌های هنگام در سطح جهانی وجود نخواهد داشت، چرا که علاقه‌مندان به ژئوپارک‌ها در سراسر جهان با ورود به سایت ژئوپارک‌های جهانی ثبت شده در یونسکو می‌توانند با جزیره هنگام آشنا شوند.

عباس‌نژاد هنگامی اذعان داشت: گردشگران ورودی به جزیره می‌توانند از طریق دو اسکله کندالو و شیب دراز به جزیره هنگام سفر کنند.

به گفته وی، در این اسکله قایق‌های تفریحی دارای مجوز از سوی اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان مستقر هستند.

مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام عنوان کرد: در این اسکله‌ها، ناخدایان روستاهای نقاشه، تنبان، دیرستان، شیب دراز و هنگام به مسافران خدمات‌رسانی در زمینه گشت‌های دریایی و سفر به جزیره هنگام را انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: در ایام پیک سفر حدود 260 فروند قایق تفریحی به مسافران علاقه‌مند برای ورود به جزیره هنگام خدمات می‌دهند.

وی با اشاره به این که در طول سال همواره گردشگران به جزیره هنگام سفر می‌کنند، بیان داشت: از اواسط پاییز تا نیمه فروردین ماه، بیش‌ترین میزان گردشگران به جزیره وارد می‌شوند.

عباس نژاد هنگامی عنوان کرد: در ایام نوروز گاهی تعداد مسافران ورودی به جزیره، روزانه به دو هزار نفر نیز می‌رسد.

وی تاکید کرد: طوفانی بودن دریا عامل مهمی برای کاهش رونق گردشگری جزیره هنگام محسوب می‌شود، چرا که در روزهای طوفانی امکان سفر گردشگران از جزیره قشم به هنگام وجود ندارد.

این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی عنوان کرد: نوروز امسال شاهد افزایش تعداد روزهای طوفانی بودیم که همین امر باعث کاهش تعداد گردشگران ورودی به جزیره هنگام شد. 

کد خبر 333412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha