سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: به گفته محققان، زنان بارداری که روزانه نوشیدنی‌های حاوی قند مصنوعی می‌نوشند احتمالا نوزادی با وزن بالا که در آینده دچار اضافه وزن هم خواهد بود بدنیا می‌آورند.

زنان باردار نوشیدنی قندی نخورند

نوشیدنی قندی

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته محققان دانشگاه مانیتوبا کانادا، نوزادان متولدشده از زنانی که به طور مرتب یک یا چند نوشیدنی حاوی قند در طول بارداری مصرف می‌کنند دو برابر بیشتر دارای کودکانی خواهند بود که تا یک سالگی دارای اضافه وزن هستند.

مگان آزاد، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این اولین مطالعه ای است که به بررسی تاثیر احتمالی مصرف شیرین کننده‌های مصنوعی در طول بارداری و اضافه وزن نوزاد می‌پردازد.»

در این مطالعه، محققان داده‌های مربوط به بیش از ۳۰۰۰ مادر و نوزاد را جمع آوری کردند. از زنان در مورد نوشیدنی‌های دوران بارداری‌شان پرسیده شد. در حدود ۳۰ درصد اعلام کرده بودند که نوشیدنی‌های حاوی مواد شیرین کننده مصنوعی می‌نوشیدند و ۵ درصد از آنها هر روز این نوع نوشیدنی‌ها را می‌نوشیدند.

به گفته محققان، نگرانی در مورد تاثیرات منفی احتمالی مصرف نوشیدنی‌های شیرین مصنوعی توسط مادر باردار بر جنین و نوزادشان همچنان روبه افزایش است و مادران باردار باید بسیار مراقب تغذیه دوران بارداری‌شان باشند.

کد خبر 333411

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha