مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۵
۰ نفر

دومین گردهمایی سراسری مدیریت جهادی، ۲۷ اردیبهشت‌ ماه سال‌ جاری در دانشگاه امام صادق برگزار می‌شود.

مدیریت جهادی

به گفته مهدي شايسته، رئيس دبيرخانه دائمي مديريت جهادي، غالب ساختار مديريتي كشور دولتي است و خروجي آنها مطلوب نيست؛ براي رفع اين مشكلات عملكردي و خروجي بيشتر با انگيزه‌هاي مادي برخورد مي‌شود كه اين امر شايد در بخش خصوصي تا حدودي راهگشا بوده اما ما معتقد هستيم كه اين موضوع صرفا با پاداش مادي حل نمي‌شود و نيازمند مديريت جهادي است. وي خاطرنشان كرد: مدل مديريت جهادي نسخه كاربردي دارد و صرفا انتزاعي نيست و اين امر در يك مقطع زماني اتفاق افتاده است و مردم طعم موفقيت آن را چشيده‌اند. رئيس دبيرخانه دائمي مديريت جهادي افزود: اقتصاد مقاومتي اگر به هواپيما تشبيه شود؛ موتور حركتي آن مديريت جهادي است و لذا اين دو مولفه به هم بسيار نزديك هستند.

وي يادآورشد: ما در كشور در حوزه مديريت جهادي به لحاظ مصاديق افراد زيادي داريم اما اين كافي نيست و بايد اين مصاديق را به‌صورت يك ساختار و الگو ارائه كنيم. شايسته گفت: مديريت بومي در يك سال درست نخواهد شد بلكه بايد تلاش شود تا يك بستر زماني فراهم كنيم و به كمك مراكز علمي دانشگاهي و استفاده از صاحب‌نظران اين مديريت بومي مستند‌سازي‌ و با استفاده از روش‌هاي علمي تكميل شود.

وي تأكيد كرد: در جنگ و دفاع‌مقدس نمونه‌هاي خوبي از مديريت جهادي وجود دارد ولي در عرصه اقتصاد نيازمند بازنگري هستيم چراكه مديريت جهادي شاه‌بيت تحول اقتصادي است و براي تحقق اقتصاد مقاومتي اين رويكرد لازم است. شايسته عنوان كرد: با تلاشي كه ما در اين مدت انجام داده‌ايم به انضمام مقالات و كتب توليد شده در حوزه مديريت جهادي، اين منابع قابل اتكا براي دانشجويان خواهد بود. وي افزود: در دومين گردهمايي سراسري مديريت جهادي تعداد 4جلد كتاب جديد در اين حوزه رونمايي خواهد شد.

شايسته در پاسخ به چرايي برگزاري دومين گردهمايي مديريت جهادي گفت: هدف از برگزاري دومين گردهمايي سراسري مديريت جهادي هم‌افزايي و تجميع قدرت جهادگران در عرصه‌هاي مختلف و همچنين نمايش قدرت جهادي، تشريك مساعي و ارائه راهكارهاي اساسي براي برون‌رفت از مشكلات در حوزه‌هاي مختلف است.

اكبر كاظم‌زاده، رئيس هيأت داوري دومين گردهمايي مديريت جهادي نيز در اين نشست خبري با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبني بر اينكه مديريت جهادي چيزي نيست كه مربوط به شعار سال باشد؛ اين هويت و حيثيت ماست، ‌گفت: هدف اصلي اين گردهمايي در اصل الگو‌سازي‌ و بسط گفتمان فرهنگ و مديريت جهادي است.

وي عنوان كرد: در دومين گردهمايي مديريت جهادي، 5بخش مقالات علمي و پژوهشي، طرح‌هاي جهادي، شهروند نمونه و جهادي، هنرمند جهادي و اردوها و حركت‌هاي جهادي برنامه‌ريزي شده است و متناسب با احصاي شاخص‌هاي جهادي نفرات برتر در هر حوزه معرفي و تقدير خواهند شد. كاظم‌زاده تصريح كرد: دبيرخانه دومين گردهمايي سراسري مديريت جهادي تعداد 110مقاله علمي- پژوهشي دريافت كرده است كه در مقايسه با دوره نخست به لحاظ كيفي بهتر و از غناي علمي بيشتري برخوردار هستند. وي خاطرنشان كرد: تعداد 46 طرح از سازمان‌هاي دولتي و غيردولتي اخذ شده است كه پس از بررسي هيأت داوري و متناسب با شاخص‌ها رتبه‌هاي برتر معرفي خواهند شد.

رئيس هيأت داوري دومين گردهمايي مديريت جهادي از معرفي 5 نفر از شهروندان به‌عنوان شهروند نمونه و جهادي متناسب با شاخص‌هايي نظير خدمات برجسته در بهبود كيفيت زندگي، خدمات داوطلبانه، هويت ايراني- اسلامي، اعتبار اجتماعي و قانونمداري و نظاير اينها خبر داد. كاظم‌زاده در پايان افزود: در بخش اردوها و حركت‌هاي جهادي 3تشكل و مجموعه اردويي پس از داوري به‌عنوان برتر معرفي خواهند شد.

کد خبر 333400

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha