سارقان زورگیر وقتی خود را در محاصره گشت پلیس دیدند، برای فرار راننده یک ب‌ام‌و را تهدید کردند تا با ماشین او فرار کنند اما هیچ‌کدام از آنها مهارت رانندگی با خودروی مدل بالا را نداشتند.

متهم

ساعت17:30 هفتم ارديبهشت مردي در شرق تهران سراسيمه به سمت خودروي گشت كلانتري132 نبرد رفت و گفت كه ثانيه‌هايي قبل‌تر 3موتورسوار به پسربچه‌اي در خيابان مسلم حمله كرده‌اند. وي گفت: من در حال عبور از خيابان بودم كه ناگهان صداي فريادهاي پسربچه‌اي را شنيدم، سرم را كه برگرداندم، ديدم ‌3سرنشين يك موتور هونداي مشكي به سمت پسربچه‌اي حمله كرده‌اند. آنها با تهديد چاقو، اموال پسربچه را سرقت كردند و پا به فرار گذاشتند. راستش ابتدا مي‌خواستم به سمت آنها بروم و مانع سرقت شوم اما ترسيدم چراكه آنها چاقو داشتند و ممكن بود جان من هم به خطر بيفتد. تنها فكري كه به ذهنم رسيد اين بود كه تا دور نشده‌اند، پليس را در جريان قرار دهم.

  • گانگستربازي دزدان مسلح

با اظهارات اين مرد، ماموران وارد عمل شدند و آن محدوده را زيرنظر گرفتند. آنها با اطلاعاتي كه شاهد حادثه در اختيارشان قرار داده بود دزدان موتورسوار را شناسايي كردند. ماموران با ديدن آنها دستور ايست دادند اما دزدان بي‌آنكه به اخطار پليس توجه كنند به راه خود ادامه دادند. عمليات تعقيب آغاز شد تا اينكه كمي جلوتر دزدان موتور را جا گذاشتند و با پاي پياده به فرار ادامه دادند. ماموران اما آنها را محاصره كردند و اين بار سارقان كه خود را در يك قدمي دستگيري مي‌ديدند، سد راه يك خودروي ب‌ام‌و شدند و با چاقو راننده را تهديد به قتل كردند.

آنها از او خواستند كه هرچه سريع‌تر از ماشين پياده شود در غير اين صورت او را مي‌كشند. راننده كه به‌شدت وحشت كرده بود چاره‌اي جز پياده شدن از ماشين نديد. دزدان اين بار سوار خودرو شدند تا از مهلكه فرار كنند اما مهارت رانندگي با ب‌ام‌و را نداشتند. آنها هركاري مي‌كردند نمي‌توانستند با اين خودرو دنده عقب بروند و چون وارد نبودند يكي از سارقان از ماشين پياده شد و به سمت صاحب ماشين كه همچنان وحشت زده كنار خيابان ايستاده بود رفت.

دزد مسلح بار ديگر چاقو را زيرگلوي صاحب ب‌ام‌و گذاشت و تهديد كرد كه خودش پشت فرمان بنشيند و آنها را فراري دهد. در اين مرحله راننده بهت‌زده، بارديگر از ترس جانش تسليم سارقان شد و پشت فرمان ماشينش نشست اما وقتي مطمئن شد كه آنها سلاح خود را داخل جيب‌هايشان گذاشته‌اند، قفل درها را باز كرد و از ماشين پياده شد. در چنين شرايطي ماموران پس از شليك تيرهوايي موفق شدند دزدان را دستگير كنند. در بازرسي از آنها دو قبضه چاقو، يك عدد ساعت مچي و 50هزارتومان پول كشف شد.

سارقان دستگير شده با دستور بازپرس دادسراي ويژه سرقت در اختيار ماموران پايگاه ششم پليس آگاهي قرار گرفتند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه هر 3 سابقه‌دار هستند و پيش از اين به زندان رفته‌اند. هرچند آنها در جريان يك تعقيب و گريز پليسي دستگير شدند اما اصرار داشتند كه بي‌گناه بودند و پليس بي‌دليل به آنها مظنون شده است. آنها درباره فرار كردن‌شان هم مي‌گفتند كه به‌خاطر حمل سلاح سرد و سابقه‌دار بودن‌شان از پليس ترسيدند و مجبور به گروگانگيري شدند.

  • شكايت تازه

درحالي‌كه دزدان همچنان اصرار به بيگناهي داشتند، مرد معلولي به اداره پليس مراجعه كرد و با شناسايي سارقان عنوان كرد كه آنها با تهديد چاقو و ضرب و شتم دست به زورگيري از او زده‌اند. شاكي گفت: در پياده‌روي اتوبان امام علي(ع) بودم و مي‌خواستم سوار اتوبوس شوم كه ناگهان 3سرنشين يك موتورسيكلت هونداي مشكي‌رنگ به‌سمتم حمله كردند و با تهديد چاقو و ضرب و شتم من، ‌گوشي موبايل و پول‌هايم را به سرقت بردند.به گزارش همشهري، هم‌اكنون اين 3متهم براي انجام تحقيقات بيشتر و شناسايي شاكيان احتمالي دراختيار ماموران پايگاه ششم پليس آگاهي تهران قرار گرفته‌اند.

کد خبر 333364

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha