مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

در حال حاضر تهران نیازمند ۹ هزار اتوبوس درون شهری است اما پایتخت تنها ۶۵۰۰ اتوبوس دارد که نیمی از این تعداد هم فرسوده هستند.

به گفته سيدجعفر تشكري هاشمي معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران، وضعيت اتوبوس‌ها در پايتخت بسيار بسيار بد است چراكه 70درصد اتوبوس‌هاي پايتخت فرسوده هستند و اگرعدم‌تأمين اعتبارات خريد اتوبوس از سوي دولت به همين منوال ادامه داشته باشد با پايان كار دولت يازدهم تنها هزار دستگاه اتوبوس دوكابين به‌عنوان اتوبوس‌هاي غيرفرسوده شهر نام خواهند گرفت. تشكري هاشمي افزود: هيچ بارقه اميدي در بهبود اوضاع نديده‌ايم، اما اين آمادگي وجود دارد كه هرزمان دولت اعتبارات را بدهد 6‌ماه بعد اتوبوس‌هاي نو وارد چرخه حمل‌ونقل شود.

معاون حمل ونقل ترافيك شهرداري تهران با گلايه از عدم‌تخصيص اعتبار براي خريد اتوبوس جديد در مورد سياست‌هاي شهرداري براي افزايش‌ اتوبوس‌ها در پايتخت افزود:‌ با وجود ويژگي‌هاي مثبت‌ اتوبوس‌هاي دو كابين، اما قيمت آن تقريبا دوبرابر اتوبوس‌هاي معمولي در حال تردد است كه براساس برنامه قصد داريم در ابتدا كمبود ناوگان را جبران كرده و پس از آن در برنامه ارتقاي كيفيت اين اتوبوس‌ها را جايگزين اتوبوس‌هاي سي‌ان‌جي‌سوز و ديزلي كنيم.

از سويي مديريت شهري علاقه‌مند به توسعه اتوبوس برقي با تكنولوژي جديد است. امروزه تكنولوژي استفاده از اتوبوس‌هاي برقي تغييركرده و ديگر نيازي نيست تا برق اتوبوس از شبكه بالاسري تأمين شود. وي با بيان اينكه تأمين برق از شبكه بالاسري اتوبوس‌هاي برقي قديمي علاوه بر ايجاد منظره زشت، خطرات بالقوه‌اي نيز ايجاد مي‌كرد، تصريح كرد: امروز شيوه تأمين برق بسيار متفاوت شده به گونه‌اي كه اتوبوس‌ها از باطري تغذيه خواهند كرد. تشكري هاشمي‌افزود: اتوبوس‌هاي برقي آلودگي زيست‌محيطي ندارند؛ در نتيجه دوام و عمربالاتري نسبت به مابقي مدل‌هاي اتوبوس دارند.

کد خبر 332923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha