جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: روسیه از دستگیری سه داعشی در مسکو خبر داد که با ورود از تاجیکستان در حال برنامه‌ریزی برای انجام اعمال تروریستی همزمان با برگزاری راهپیمایی مردمی جشن پیروزی بر فاشیسم در مسکو بودند.

تروریسم روسیه

به گزارش ایرنا، روابط عمومی سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام كرد: سه تبعه تاجیكستان به نام‌های سراج الدین ارگاشوف، فرهاجان مراداف و انورجان توشبولتایف مظنون به تدارك اعمال تروریستی در مسكو هستند.

به نوشته رسانه‌های روسی از جمله روزنامه ایزوستیا، بازداشت شدگان قصد داشتند در روز جشن پیروزی بر فاشیسم (9 ماه می جاری) در مسكو اعمال تروریستی انجام دهند.

بر اساس اطلاعات سازمان امنیت فدرال روسیه، این افراد قصد داشتند به سوی شركت كنندگان در راهپیمایی جشن پیروزی در مسكو تیراندازی كنند.

از این افراد چند قبضه سلاح و مقادیری مهمات به دست آمده است كه پرونده تشكیل یافته به دادگاه ارجاع شده است.

شبكه دوم تلویزیون دولتی روسیه نیز اعلام كرد كه ماموران سازمان امنیت فدرال در مسكو چندین نفر را كه مواد منفجره در اختیار داشتند، دستگیر كردند.

رسانه روسی اعلام كرد: دستگیر شدگان كه شهروندان یك كشور آسیای میانه هستند پس از بازداشت و بازجویی به قصد خود برای اجرای عملیات تروریستی اعتراف كردند.

بنا به گزارش اعلام شده، این افراد قصد داشتند در 10 روز اول ماه جاری میلادی كه روسیه به علت تعطیلات عید پاك تقریبا در تعطیلی بسر می‌برد، طرح‌های تروریستی خود را عملی كنند.

روسیه از مهر ماه سال گذشته همزمان با آغاز عملیات سركوب تروریست‌ها در سوریه با همكاری ارتش این كشور، هدف تهدیدهای گسترده تروریستی قرار گرفته است كه افزایش تدابیر امنیتی در این كشور را به دنبال داشت و به تازگی نیز یكی از عوامل جذب نیرو برای گروه‌های تروریستی دستگیر شده است.

کد خبر 332877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha