چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۰
۰ نفر

مردم لهستان در شرایطی برای تماشای داستان زندگی محبوب‌ترین فرزند خود بیش از ۵۰۰ قطعه بلیت خریده‌اند که هنوز ۱۰‌ماه تا روی صحنه رفتن این نمایش موسیقایی باقی مانده است.

نمایش

به گزارش همشهري، تعدادي از چهره‌هاي سرشناس تئاتر لهستان از برنامه خود براي اجراي نمايشي با موضوع زندگي پاپ ژان پل دوم، رهبر پيشين كاتوليك‌هاي جهان در فوريه 2017خبر دادند. ميشائيل كاژمارژيك، نويسنده اين نمايش است كه در آن از موسيقي‌هاي پاپ و راك هم استفاده خواهد شد و قرار است داستان زندگي كارول جوزف وويتيوا را از دوران كودكي تا بزرگسالي و برگزيده شدن به‌عنوان رهبر كاتوليك‌هاي دنيا روايت كند.

كاژمارژيك 35ساله كه مانند بسياري از هموطنان خود شيفته شخصيت ژان پل دوم است، سال 2005همزمان با درگذشت رهبر واتيكان به ايتاليا رفت و 15ساعت را در شهر رم گذراند. او 10سال پس از ديدن تابوت پاپ، سراغ نوشتن نمايشنامه‌اي رفت تا عمق احترام خود را به فرزند محبوب مردم لهستان نشان دهد. اين نمايش با نام «كارول» روي صحنه مي‌رود و تخمين ميزان موفقيت آن در زادگاه پاپ چندان دور از ذهن نيست.

ژان پل دوم نه‌تنها نخستين پاپ غيرايتاليايي در 400سال اخير بود بلكه بسياري نقش او را در فروافتادن پرده آهنين و فروپاشيدن نظام كمونيسم در اروپا غيرقابل انكار مي‌دانند. او به‌مدت 4دهه در شهر كراكو روزگار گذراند و در دوران حكومت نازي‌ها در كليسا خدمت كرد؛ شهري كه بيش از همه با اردوگاه‌هاي كار اجباري شناخته مي‌شود و كارول محبوب‌ترين و سرشناس‌ترين شخصيت جهاني آن به شمار مي‌رود.

15بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون لهستان در نمايش كارول ايفاي نقش مي‌كنند و ياسك كاوالك بازيگر سرشناس و چهره مطرح تلويزيون ايفاگر نقش پاپ در دوران جواني و ميانسالي خواهد بود. آگاتا نيزينسكا هم به جاي اميليا، مادر پاپ فقيد روي صحنه مي‌رود كه در 9سالگي فرزندش از دنيا رفت.

کد خبر 332725

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha