همشهری آنلاین: معاون بهداشت وزارت بهداشت از توجه ویژه به بخش سلامت روان در طرح تحول بهداشت خبر داد و گفت: مردم سالانه هزار میلیارد تومان هزینه درمان اختلالات روانی می کنند.

دکتر علی اکبر سیاری

به گزارش وبدا، دکتر علی اکبر سیاری در همایش بزرگداشت روز روانشناسی در تالار امام جواد وزارت بهداشت، گفت: شبکه مراقبت‌های اولیه بهداشتی چهار استراتژی دارد که شامل دسترسی مردم به خدمات، بهره مندی از خدمات، عدالت در سلامت و حفاظت مالی از مردم است.

دکتر سیاری افزود: راه حفاظت مالی از مردم در بخش روان این است که مردم با مراجعه به شبکۀ ما این نیازها را مرتفع کنند.
وی ادامه داد: بر همین مبنا شبکه بهداشتی کشور در طرح تحول سلامت از روستاها به شهرها کشیده شد و هم اکنون برای هر 2 تا 3 هزار نفر جمعیت یک کارشناس مراقب سلامت قرار داده ایم که ابتدا افراد را پایش می‌کند و در صورت نیاز آن‌ها را در سطح بالاتر به کارشناس روان و پزشک ارجاع می‌دهد.

  • تشکیل پروند الکترونیک سلامت برای هر ایرانی

دکتر سیاری نیازمندترین افراد را کسانی دانست که از اختلالات روانی رنج می‌برند و گفت: برای همین در بازطراحی شبکه یک کارشناس روان به سیستم اضافه کردیم. این سیستم در چهار شهر زنجان، قم، یزد و اراک به طور کامل مستقر شده و در آینده در این سیستم برای هر ایرانی یک پرونده الکترونیک سلامت تشکیل خواهد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در فرم‌های ارزیابی افراد در این سیستم نیز 8 سئوال مختص سلامت روان اعم از بررسی افسردگی، اضطراب، استرس و اعتیاد و مواردی از این قبیل است.

وی افزود: مشاوره روانی رایگان است و تاکنون سیستم بهداشت شبکه شهری برای 25 میلیون ایرانی و 10 میلیون حاشیه نشین در شهرها ایجاد شده است.َ

دکتر سیاری دغدغه معاونت بهداشت را استقبال مردم از شبکۀ بهداشت شهری اعلام کرد و گفـت: امیدواریم مردم با مشارکت در طرح‌ها از این همه هزینه که برای سلامتی‌شان ایجاد شده است استقبال کنند.

کد خبر 332578

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha