شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۲
۰ نفر

ترجمه سالومه ابطحی: اگر از کسانی که طول عمر 100 ساله دارند راز سلامتی و طول عمرشان را سؤال کنید بسیاری به شما پاسخ می‌دهند: آب؛ آب سالم و بومی.

دانشمندان هم بر همین عقیده‌اند. تمام کسانی که عمر زیاد می‌کنند در بهره جویی از منابع آب خالص ،دور از شهر و عاری از مواد شیمیایی و سموم با هم مشترکند.

آب لوله‌های شهری مملو از موادی چون آلاینده‌های شیمیایی، حشره‌کش‌ها، کلورین و فلوراید است.

حتی آب چاه‌ها و رودهای حومه شهرها نیز چندان با آب لوله‌های شهری تفاوتی ندارند چون باران‌های اسیدی و سموم موجود در مواد معدنی آب‌های زیرزمینی این آبها را نیز ناخالص می‌کند.

بهترین راه برای بهینه‌سازی آب آشامیدنی استفاده از فیلترهای تصفیه آب است .انواع مختلفی از این فیلترها وجود دارند.

بهترین آنها با استفاده از ذغال چوب فعال شده ناخالصی‌های آب را گرفته ولی به مواد معدنی موجود در آن آسیب نمی‌رسانند.

دستگاه‌هایی که برای کاهش سختی آب استفاده می‌شوند را به کار نگیرید چون به همراه ناخالصی‌ها مواد معدنی ضروری آب را نیز از بین برده و آن را بی‌ارزش می‌کنند.

هرگز آب را داخل ظرف‌های پلاستیکی نگهداری نکنید؛ چون بای‌فنیل‌های پلی‌کرونیدی پلاستیک می‌توانند در آب رسوخ کرده و آن را آلوده کنند.

 آب برای لاغری

آب برای همه حیاتی است. بدن ما برای حفظ سطح اسمزی خون به میزان مشخصی آب نیازمند است. مایع اسمزی محیط لازم برای گردش خون ، دفع فرآورده‌های مازاد و تمیز کردن بافت روده ای را فراهم می‌کند.

آب یکی از عوامل حیاتی کاهش وزن نیز به شمار می‌آید. در رژیم‌های کربوهیدرات مصرف حداقل 21/2 لیتر آب  در روز  توصیه و گاهی اجبار می‌شود.

دلیل این تاکید این است که آب به دفع کتون‌ها که تفاله‌های اسیدی باقی مانده از واکنش تبدیل چربی به شکر در فرآیند متابولیسمی بدن هستند، کمک می‌کند.

رژیم‌های پروتئین نیز که احتمال ایجاد سنگ کلیه و کیسه صفرا را بالا می‌برند بر مصرف زیاد آب تاکید ویژه دارند. سالمترین نوع آب، آب خالص مطابق با دمای اتاق است.

 آب‌های طعم‌دار و معطر

مقداری ریحان و نعنای تازه را خرد کنید و به همراه کمی  آب داخل یک پارچ بریزید. آنرا به مدت نیم ساعت در دمای اتاق بگذارید.

سپس یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید. می‌توانید این شربت معطر و تر و تازه را با هر غذایی میل کنید.

ealage.com

کد خبر 33255

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز