دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ششمین نشست ویژه‌ی ادبیات امروز آلمانی زبان با عنوان سه سرزمین، یک زبان در روز سه‌شنبه چهاردهم اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ با حضور آنا بار از اتریش، اوولا لنتسه از آلمان و پتر اشتام از سوئیس در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

ششمین نشست سه سرزمین، یک زبان

این نشست از سال 1390 و به مناسبت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تشکیل می‌شود و درباره‌ی موقعیت و سبک ادبیات معاصر آلمانی زبان بحث و گفت‌وگو می‌شود و نویسندگان میهمان بخش‌هایی از داستان‌های خویش را می‌خوانند.

آنا بار، نویسنده‌ی اتریشی، در رشته روزنامه‌نگاری موفق به اخذ مدرک دکتری شده است. وی در کنار تحصیلات خود در رادیو و مطبوعات نیز فعالیت کرده است. اولین رمان وی به‌نام رنگ انار در سال 2015 در انتشارات والشتاین گوتینگن منتشر شده است.

اوولا لنتسه از آلمان، تحصیل‌کرده‌ي رشته‌های موسیقی و فلسفه است. نخستین رمان این نویسنده با عنوان برادر و خواهر منتشر شد و در سال 2003 چندین جایزه ادبی را برای وی به ارمغان آورد که جایزه یورگن پونتو از جمله آن‌هاست.

پتر اشتام، نویسنده‌ی سوئیسی، با دو رمان آگنس و روزی مثل امروز و دو مجموعه داستان تمام چیزهایی که جای‌شان خالی است و ماه یخ‌زده به خوانندگان فارسی‌زبان معرفی شده است و مخاطبان با آثار او آشنا هستند.

این نشست با همکاری بخش‌های فرهنگی اتریش، آلمان و سوئیس در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان به زبان و ادبیات آلمانی آزاد است.

کد خبر 332367

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha