مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب «عناصر شفاف پوسته ساختمان» نوشته حمید عرفانیان‌جم که به تحلیل عناصر پوسته خارجی ساختمان می‌پردازد، توسط موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی روانه بازار نشر شد.

کتاب عناصر شفاف پوسته خارجی ساختمان

کتاب «عناصر شفاف پوسته خارجی ساختمان» در ۶ فصل به تحلیل پوسته خارجی ساختمان پرداخته و در فصل آخر خود منابع و لغت‌نامه‌ها را ذکر کرده است. پنج فصل نخست این کتاب نیز شامل شیشه‌ها، پنجره‌ها، درهای خروجی، نورگیرهای سقفی و دیوارهای پرده‌ای است.

دكتر حامد مظاهریان، فارغ‌التحصيل دكتراي معماري اسلامي و عضو هيئت علمي دانشگاه تهران در مقدمه این کتاب، نوشته است: کارآیی و مشخصات فنی پوسته خارجی ساختمان‌ها و استفاده موثر از عایق‌ها در آن، یکی از مهمترین اصول تکنولوژی ساختمان در جداره‌های خارجی است که سال‌ها در معماری ایران مورد غفلت قرار گرفته است. حفظ منابع انرژی و کاهش زیان‌های زیست‌محیطی حاصل از مصرف بی‌رویه آن ضرورتی است که از یک‌سو رابطه مستقیم با مباحث اقتصاد خرد و کلان دارد و از سوی دیگر با آسایش کاربران مرتبط است.

کامران صفامنش، مدرس و پژوهشگر معماری نیز در این کتاب مقدمه‌ای نگاشته است. وی در بخشی از مقدمه خود آورده است: مطالعه این کتاب را به دانشجویان رشته‌های معماری و ساختمان، معماران و مهندسان ساختمان، مشاوران و پیمانکاران، تولیدکنندگان اجزای شفاف پوسته بیرونی ساختمان (در، پنجره، دیوارهای پرده‌ای و نورگیرهای سقفی) و کارفرمایان توصیه می‌کنم.

همچنین نویسنده در مقدمه کتاب خود آورده است: جزئیات اجرایی ارائه شده در این کتاب تنها به منظور توضیح ایده‌ها، مبانی و اصول کلی طراحی و اجرای سیستم‌های مختلف پنجره، نورگیرهای سقفی و دیوارهای پرده‌ای تهیه شده است. به‌کارگیری صحیح ایده‌های ارائه شده در انطباق با شرایط خاص هر پروژه متغیر خواهد بود؛ شرایطی چون مشخصات آب و هوایی، معماری و انتظارات کارکردی سیستم. از این رو مطالب فوق، بیانگر ایده نهایی و یا توصیه نویسنده در هر بخش نیست.

کد خبر 332162

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha