همشهری آنلاین: بر اساس یک گزارش تحقیقی درباره وضعیت دانشگاه‌های انگلیس، هر دانشجو در این کشور بطور متوسط با حدود ۴۴ هزار پوند (۲۲۰ میلیون تومان) بدهی فارغ‌التحصیل می‌شود. این بالاترین میزان بدهی برای دانشجویان در کشورهای انگلیسی زبان است.

اعزام دانشجو به خارج

به گزارش ايرنا به نقل از شبكه اسكای‌نیوز، بالا بودن هزینه تحصیل در انگلیس را از موانع عمده گرایش مردم این كشور و یا دیگر كشورها برای تحصیل در انگلیس عنوان كرد.

این شبكه تلویزیونی افزود: هر دانشجوی انگلیسی بطور متوسط با پرداخت 44 هزار پوند تا زمان فارغ‌التحصیلی، دیگر مجالی برای هزینه‌های اصلی زندگی از جمله خرید مسكن و فرزندآوری و یا دیگر هزینه‌های اساسی زندگی پیدا نمی‌كند.

پیتر لمپل، رئیس صندوق «ساتن تراست» اعلام كرد كه این هزینه سنگین دانشجویی كه دو برابر متوسط هزینه‌های مشابه در دیگر كشورهای انگلیسی زبان است، موجب شده یك دانشجوی فارغ‌التحصیل در انگلیس در پایان دوره چهار ساله تحصیلی با 44 هزار پوند بدهی به دانشگاه، توان پرداخت حتی هزینه‌های جاری زندگی عادی را نیز از دست بدهد.

وی اظهار داشت: هر دانشجوی دانشگاه‌های انگلیس در پایان تحصیل در حالی 44 هزار پوند به دانشگاه بدهكار می‌شود كه متوسط هزینه تحصیلی هر دانشجو در مراكز دانشگاهی دولتی و خصوصی غیرانتفاعی آمریكا 20 هزار و 500 پوند است و حتی در مراكز آموزشی خصوصی انتفاعی این كشور نیز این مبلغ به 29 هزار پوند می‌رسد.

لمپل این پدیده را یكی از علل اصلی اعتراضات دانشجویی در انگلیس خواند و گفت: حتی هر دانشجوی فارغ‌التحصیل در دانشگاه‌های كانادا نیز بطور متوسط فقط معادل 15 هزار پوند، در استرالیا معادل 20 هزار و 900 پوند و در نیوزیلند 23 هزار پوند هزینه می‌كند.

رییس این صندوق اعتبارات دانشجویی، بالا بودن هزینه تحصیلی در دانشگاه‌های انگلیس را عاملی بزرگی در بی میلی شهروندان این كشور و یا دیگر كشورها برای ادامه تحصیل در مراحله مقدماتی آموزش عالی خواند و افزود: تصمیم جدید برای حذف كمك‌های دانشجویی تا پایان سال جاری (میلادی) می‌تواند این بدهی 44 هزار پوندی را حتی به 50 هزار پوند برساند. به همین دلیل جوانان این كشور دیگر رغبتی برای ادامه تحصیل ندارند و بیشتر ترجیح می‌دهند با كسب مهارت‌های شغلی بدون مدرك علمی، روند زندگی خود را به گونه‌ای دیگر رقم بزنند.

کد خبر 332159

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha