چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر سلامتکده طب سنتی ابن سینا البرز گفت: سنجد در طب سنتی به عنوان تانن قابض است و در معالجه بیماری‌های دندان، لثه و زخم معده موثر است.

خواص بی‌نظیر سنجد

به گزارش ایسنا،محمد پناهی گفت: رویشگاه درخت سنجد بدلیل سازگاری آن با محیط‌های مختلف در اغلب نقاط کره زمین از جمله آمریکای شمالی، اروپای شرقی و غربی، آسیای مرکزی و شمالی و ... است.

وی افزود: در قسمت درون سنجد 17 نوع آمینواسید و مقداری پروتئین وجود دارد که هر یک از این آمینواسیدها خواص دارویی بسیار مفیدی دارند؛ بطوری که می‌توان گفت میوه سنجد یک میوه دارویی است.

پناهی خاطرنشان کرد: سنجد دارای سه قسمت برون بر (پوست قهوه‌ای رنگ)، میان‌بر (آردی شکل) و درون بر (هسته چوبی و سفت آن) است که قسمت میان‌بر و درون بر آن دارای ارزش غذایی فراوان است و در قسمت میان‌بر دونوع قند گلوکز و فروکتوز، هفت نوع چربی اشباع شده و اشباع نشده وجود دارد.

مدیر سلامتکده طب سنتی ابن سینا البرز تصریح کرد: به گفته محققان این میوه در طب سنتی به عنوان تانن قابض است و در معالجه بیماری‌های دندان، لثه، اسهال و زخم معده موثر است.

وی گفت: مصرف سنجد برای درمان و جلوگیری از عوارضی مثل زخم روده، سرفه‌های حاد گرم، سردرد و اثر رطوبت نافع است.

پناهی ادامه داد: میوه سنجد گوشت بر استخوان می‌رویاند و انسان را چاق می‌کند، پوست را تقویت کرده و کلیه‌ها را گرم نگه داشته و مانع از تکرر ادرار می‌شود.

وی یادآورشد: در هند از روغن هسته آن لعوق یا شربت غلیظی درست می‌کنند که در التهاب غشاهای مخاطی همراه با ترشح همانند انواع زکام و نیز در موارد عفونت‌های برونش‌ها مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه عصاره سنجد به درمان آرتروز و التهاب مفاصل کمک می‌کند، گفت: آرتروز نوعی بیماری التهابی مفصل است و در 70 درصد افراد بالای 60 سال مشاهده می‌شود.

پناهی در پایان یادآورشد: در مطالعه‌ای 120 بیمار مبتلا به آرتروز زانو با درد متوسط تا شدید به مدت هفت هفته بررسی شده، اثر عصاره سنجد و استامینوفن در تسکین درد این بیماران مورد مقایسه قرار گرفت و نتایج نشان داد که برای کاهش و بهبود درد ناشی از آرتروز عصاره گیاه سنجد موثرتر از داروی مسکن استامینوفن عمل می‌کند.

کد خبر 332003

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha