چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست زاهدان ۸۰ قطعه پرنده مینا از قاچاقچیان پرنده در این شهرستان کشف و ضبط کردند.

کشف ۸۰ قطعه مینا از قاچاقچیان در زاهدان

به گزارش روز سه شنبه اداره كل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، سعید محمودی اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت زاهدان در گشت‌های شبانه‌روزی خود در مناطق و مسیرهای استان موفق به كشف این محموله غیر مجاز پرندگان شدند.

وی ادامه داد: در این رابطه یك نفر متخلف دستگیر و پس از تكمیل مدارك و مستندات تحویل مقام قضایی شد.

یك میلیون و 489 هزار و 590 هكتار معادل 9/7 درصد از كل مساحت سیستان و بلوچستان منطقه حفاظت شده و تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

گونه‌های جانوری و گیاهی استان در 13 منطقه شامل پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده، آثار طبیعی ملی و مناطق شكار ممنوع شامل مناطق حفاظت شده گاندو، جنگلی شیله، جنگلی بیرك و جنگلی پوزك، مناطق شكار ممنوع بزمان، بلبل آب نصرت آباد، مك سرخ و پزم و پناهگاه حیات وحش هامون و آثار طبیعی ملی تفتان، پیرگل خاش، سرو زربین سنگان و گل‌فشان تنگ كنارك زیست می‌كنند.

بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته، تاكنون بیش از 85 گونه پستاندار، 102 گونه خزنده، بیش از 360 گونه پرنده آبزی و غیرآبزی و پنج گونه دو زیست در مناطق حفاظت شده خشكی و آبی سیستان و بلوچستان شناسایی شده است.

جنگل حرا، بسترهای علفی، سواحل شن و ماسه‌ای، رودخانه‌ها و تالاب‌ها از مهم‌ترین زیستگاه‌های گونه‌های جانوری سیستان و بلوچستان است.

این استان به سبب همسایگی با دو كشور افغانستان و پاكستان همواره مورد توجه قاچاقچیان و سودجویان قرار دارد به گونه‌ای كه برخی افراد پرندگان زینتی را از كشورهای همجوار به این استان وارد و سپس به استان‌های داخلی كشور و یا از طریق آب‌های آزاد به كشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان انتقال می‌دهند.

کد خبر 331974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha