همشهری آنلاین: جانشین رئیس کمیته علمی همایش ملی تحولات ژئوپلیتیکی غرب آسیا گفت:جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از اسلام در برابر استکبار و صهیونیستها همچون سپری مقاوم است اما متاسفانه برخی سردمداران کشورهای اسلامی مطیع صهیونیستها هستند و در راستای اهداف و راهبردهای آنان گام بر می دارند.

نامی

به گزارش روابط عمومي نخستين همايش ملي تحولات ژئوپليتيكي غرب آسيا، با تاكيد بر امنيت منطقه اي، امير سرتيپ محمدحسن نامي در سخناني اقدام دشمن بر عليه محور مقاومت را از مهمترين تحولات ژئوپليتيكي منطقه توصيف و تصريح كرد: استكبار جهاني و صهيونيسم بين‌الملل همواره در تلاشند تا تحولاتي در منطقه بوجود آورند كه امنيت رژيم صهيونيستي در پرتو آن تضمين شود.

وي گفت: توسعه سرزميني و اشراف رژيم غاصب صهيونيستي بر منابع نفت و انرژي در منطقه از سياستهاي استكبار تحت استراتژي شبكه صهيونيسم بين‌الملل است.

جانشين رئيس كميته علمي همايش ملي تحولات ژئوپليتيكي غرب آسيا با تاكيد بر امنيت منطقه اي از ژئوپليتيك وحشت به عنوان راهبردي براي ايجاد هراس در دل مردم منطقه ياد كرد و افزود: صهيونيستها امروز بيش از 75 درصد فضاي مجازي را در اختيار دارند و از اين ظرفيت به عنوان سربازان ديجيتالي خود استفاده مي‌كنند.

امير سرتيپ نامي، تروريسم تكفيري اسلام نما را برخاسته از دستگاههاي اطلاعاتي و سرويس هاي جاسوسي آمريكا و رژيم صهيونيستي دانست و با اشاره به تأثير لابي صهيونيستي در رقم خوردن رخدادها و تحولات جهان خاطرنشان كرد:مقابله با اسلام، تغيير در ترتيبات جغرافيايي كشورهاي مسلمان و در اختيار گرفتن تمام ثروت جهان از استراتژيهاي لابي صهيونيستي است كه در دستيابي به آنها از هيچ جنايتي فروگذار نمي‌كند.

رييس كارگروه ژئوپليتيك مركز تحقيقات راهبردي دفاعي منطقه مقاومت را جبهه اصلي اسلام در برابر استكبار جهاني خواند و افزود: امروز توسعه محور مقاومت و ايستادگي در برابر راهبردهاي خصمانه دشمنان ونيز جلوگيري از تحقق اهداف پليد آنان مهمترين موضوع ژئوپلتيكي است كه مي‌بايست دنبال شود.

جانشين رئيس كميته علمي همايش ملي تحولات ژئوپليتيكي غرب آسيا با ارائه گزارشي از روند اقدامات كميته علمي همايش گفت:پس از تشكيل كميته علمي همايش و انتخاب اعضاي اين كميته توسط شوراي سياستگذاري همايش، مراتب به تمامي دانشگاهها، مراكز علمي و پژوهشي اعلام شد.

وي افزود: با اعلام فراخوان و ارسال مقالات به دبير خانه همايش، آثار پس از ارزيابي به منظور انطباق با محورهاي همايش ،جهت داوري به كميته علمي ارسال شد.

اميرسرتيپ نامي توضيح داد، بيش از 150 مقاله به دبيرخانه همايش ارسال شد كه از اين ميان 100 مقاله با محورهاي همايش تطبيق داشت و اين مقالات پس از تفكيك شدن براساس موضوع مقاله در اختيار كميته‌هاي داوري قرار گرفت كه پس از انجام فرايند داوري، مقالات برتر انتخاب شدند.

وي با بيان اينكه 44 نفر ازاساتيد و اعضاي كميته ‌هاي علمي مسئوليت داوري مقالات ارسالي به دبيرخانه همايش ملي تحولات ژئوپليتيكي غرب آسيا را برعهده داشتند، سطح كيفي آثار را مطلوب توصيف و تصرح كرد: بيشترين مقالات ارسالي به همايش پيرامون مسائل امنيتي، امنيت مرزها، جغرافياي فرهنگي و مذهبي، محاسبات ژئواستراتژيك، رقابتهاي ژئوپليتيك و جنگهاي نيابتي بود كه در روز برگزاري همايش مقالات برتر مورد تقدير قرار مي گيرند.

امير نامي در پايان سخنانش با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران سپري در برابر استكبار و صهيونيستها در دفاع از اسلام است گفت: متاسفانه امروز برخي سردمداران كشورهاي اسلامي مطيع صهيونيستها هستند و در راستاي اهداف و راهبردهاي آنان گام بر مي دارند.

نخستين همايش ملي تحولات ژئوپليتيكي غرب آسيا با تاكيد بر امنيت منطقه اي به همت مركز تحقيقات راهبردي دفاعي روز پنجشنبه 9 ارديبهشت جاري با سخنراني علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي و فرماندهان ارشد نيروهاي مسلح در تهران برگزار مي شود.

کد خبر 331908

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha