دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: با نزدیک شدن به پایان نیمه اول دومین‌ماه بهار، جدول اکران دستخوش تغییر مـی‌شود و از چهـارشنبه ۸ اردیبهشت فیلم‌های سینمایی «اژدها وارد می‌شود» به کارگردانی مانی حقیقی و «خنده‌های آتوسا» علیرضا فرید در گروه‌های سینمایی زندگی و اریکه ایرانیان به‌ترتیب به جای «کفش‌هایم کو؟» کیومرث پوراحمد و «خشم و هیاهو» هومن سیدی روی پرده می‌روند.

سینما
  • 3 فيلم در فهرست انتظار

به گزارش همشهري، در جلسه روز گذشته شوراي صنفي نمايش علاوه بر ثبت چند قرارداد تازه، تمهيداتي ويژه براي فيلم‌هايي درنظر گرفته شد كه در‌ماه مبارك رمضان به نمايش عمومي درمي‌آيند. ضمن اينكه قرارداد اكران «دلبري» سيدجلال دهقاني اشكذري پس از «ابد و يك روز» و «يك دزدي عاشقانه» اميرشهاب رضويان پس از «50كيلو آلبالو» قطعي است. بعد از پايان نمايش «باديگارد» ابراهيم حاتمي‌كيا هم قرار است «رسوايي2» مسعود ده‌نمكي در گروه سينما استقلال روي پرده برود.

فيلم تازه ده‌نمكي كه گزينه اكران نوروز بود، ‌ماه رمضان و رقابت‌هاي يورو2016را پيش رو دارد و براي رسيدن به ركورد فروش بايد با روزهاي گرم و فوتبالي هم رقابت كند. با توجه به فروش خوب باديگارد، ابد و يك روز و 50كيلو آلبالو، اين سه فيلم نوروزي از نيمه دوم ارديبهشت تنها سينماي سرگروه را از دست مي‌دهند و نمايش آنها در ديگر سينماها ادامه مي‌يابد، ضمن اينكه «من سالوادور نيستم» منوچهر هادي پس از نزديك به 3‌ماه نمايش از نيمه ارديبهشت از پرده‌ها پايين مي‌آيد.

  • فروش به روايت پخش‌كننده‌ها

در ميان 6 فيلم روي پرده، من سالوادور نيستم با 13ميليارد تومان فروش ركورددار است و نمايش آن به لطف هنرنمايي رضا عطاران در 30سالن تهران و 70سينماي شهرستان‌ها ادامه دارد. «كفش‌هايم كو؟» كه از همان آغاز مشخص بود رقابت نوروزي را به ديگر فيلم‌ها واگذار خواهد كرد، با رقمي كمتر از 500ميليون تومان از 12سينماي پايتخت خداحافظي مي‌كند. گرچه اكران آن در شهرستان‌ها تازه از هفته آينده آغاز مي‌شود و بايد ديد استقبال از فيلم در خارج از پايتخت چگونه خواهد بود.

دومين فيلم پرفروش جدول اكران نوروزي 50كيلو آلبالو است كه در تهران به فروش 5ميليارد و 389ميليون توماني دست يافته و همچنان در 24سالن روي پرده است. نمايش اين فيلم طنز در شهرستان‌ها در حدود 60سالن ادامه دارد و فروش آن تقريبا نصف فروش تهران يعني 2ميليارد و 770ميليون تومان بوده است. اين فروش بالا در حالي براي 50كيلو آلبالو رقم خورده كه حجم انتقادها از آن در روزهاي اخير به بالاترين حد ممكن رسيده است.

باديگارد و ابد و يك روز هم در فاصله يك هفته تا پايان حفظ سينماي سرگروه به هم رسيدند و فروش هر 2فيلم 5ميليارد و 200ميليون تومان شده است. البته با ذكر اين نكته كه فيلم سعيد روستايي در تهران بيش از فيلم حاتمي‌كيا فروخته است. باديگارد در 27سالن تهران روي پرده است و در اين مدت به فروش 3ميليارد و 450ميليون توماني رسيده و 40سالن در شهرستان‌ها همچنان آن را نمايش مي‌دهند.

ابد و يك روز در 24سالن تهران 3ميليارد و 700ميليون تومان فروخته و درآمد آن از نمايش در 30سالن شهرستان حدود يك ميليارد و 500ميليون تومان بوده است. خشم و هياهو هم سرانجام به باشگاه فيلم‌هاي ميلياردي پيوست و پس از 40روز نمايش در تهران و شهرستان‌ها با يك ميليارد و 10ميليون تومان فروش، به‌زودي با پرده‌ها خداحافظي مي‌كند. فيلم سيدي پس از كفش‌هايم كو؟ در انتهاي جدول فروش نوروزي قرار گرفت.

کد خبر 331801

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha