شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۲:۰۷
۰ نفر

جانشین فرمانده نیروی انتظامی: دفاتر پلیس +10 تا پایان سال جاری به 400 دفتر می رسد.

به گزارش سایت پلیس سردار «ذوالفقاری» جانشین فرمانده نیروی انتظامی که در همایش بازرسان افتخاری راهنمایی و رانندگی سخن می گفت، اظهار داشت: گسترش شهرها و افزایش جمعیت ، رشد تصاعدی مسائل اجتماعی و حمل و نقل و ترافیک را بدنبال خود دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت کنونی پلیس کشور، ما یا باید به موازات گسترش مسائل و جمعیت، نیروی انسانی را گسترش دهیم یا این که سازوکارهایی ایجاد کنیم که بدون نیاز به افزایش و توسعه پلیس بتوانیم مسایل اجتماعی را دنبال و نظم و امنیت را در جامعه برقرار نمائیم.

سردار ذوالفقاری با اشاره به این که اگر بخواهیم یک رابطه منطقی بین ماموریت و نیروی انسانی موجود پلیس برقرار کنیم باید نیروی فعلی را دو برابر افزایش دهیم، خاطر نشان کرد: این ممکن نیست چرا که هزینه زیادی را بر دوش مردم و جامعه می گذارد.

جانشین فرمانده ناجا به راهکارهای موجود اشاره کرد و واگذاری بخشی از ماموریت پلیس که قابل انجام توسط بخش خصوصی است با این نگاه که هم خدمات آسان بدست مردم برسد و هم خدشه ای به ماموریت پلیس وارد نشود،بهره گیری از امکانات،تجهیزات و تکنولوژی نوین را از مهمترین راهکار ها برشمرد.

وی با بیان این که پلیس بدنبال این است که انجام امورات آسان تر و سریعتر صورت بگیر د ،بهبود روش ها و کاهش گردش کار، اصلاح قوانین و کاهش جامعه کیفری و افزایش اختیارات پلیس و توسعه پلیس نامحسوس را از دیگر راه کارهای حل مسایل اجتماعی اعلام کرد.

سردار ذوالفقاری با اشاره به این که مردم باید خود را در ایجاد امنیت کشور موثر بدانند، افزود: تنها با مشارکت مردم، پلیس در انجام ماموریت های خود موفق می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این مطلب که اگر مردم باور کنند نظم و انضباط برای آنها مهم و مفید است ، می‌توانند در ایجاد آن پلیس را همراهی کنند، افزود: مصداق این مشارکت‌های مردمی همین ناظران و بازرسان کنترل نامحسوس راهنمایی و رانندگی است که مردم با اطلاع دادن به موقع از وقوع جرم به پلیس در اعمال راهکاری مناسب به پلیس کمک می‌کنند.

کد خبر 3317

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز