شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

اردیبهشت سال‌هاست به بهار تئاتر ایران تبدیل شده و در ماهی که جشن‌های مربوط به روز جهانی تئاتر در آن برگزار می‌شود، تماشای نمایش‌های تازه و قدیمی در هوای دل‌انگیز بهاری حس و حالی دیگر دارد؛ آثاری که برخی تازه به صحنه آمده‌اند و برخی دیگر آخرین روزهای اجرا را می‌گذرانند.

تئاتر

به گزارش همشهري، هادي مرزبان كه از نخستين روزهاي فروردين «بازار عاشقان» را در تالار وحدت اجرا مي‌كند، تا نيمه ارديبهشت هر روز ساعت 18به‌مدت 120دقيقه ميزبان دوستداران تئاتر است و در مجموعه تئاتر شهر 4نمايش اجرا مي‌شود. استقبال مخاطبان باعث تمديد اجراي «ننه‌دلاور و فرزندانش» امير دژاكام در تالار چهارسو تا 24ارديبهشت شده و اجراي «كمدي اتفاقات» به نويسندگي و كارگرداني داريوش مودبيان از امروز در قشقايي آغاز مي‌شود.

ديگر نمايش تالار قشقايي كه نامي شبيه نمايش قبلي دارد، «كمدي استشمامات» به كارگراني ميثم عبدي است كه 2ساعت پس از كمدي اتفاقات يعني ساعت 20روي صحنه مي‌رود. اجراي هر دو نمايش هم تا 22ارديبهشت ادامه دارد. «حساب پرداخت نمي‌شه» به كارگرداني كاوه مهدوي هم نمايش تالار سايه است كه تا 18ارديبهشت هر روز ساعت 18:15براساس متني از داريو فو اجرا مي‌شود.

سنگلج اين روزها ميزبان اجراي 2نمايش است كه تا هفته سوم ارديبهشت روي صحنه مي‌مانند. «اندر حكايت ناكامي ببري‌خان» نوشين تبريزي و «ناگهان پيت حلبي» به نويسندگي اميرعلي نبويان و كارگرداني كورش سليماني به‌ترتيب ساعت 17:30و 19اجرا مي‌شوند. با پايان يافتن حكايت ببري‌خان، «گرگ دختر» به كارگرداني عباس عبدالله‌زاده جايگزين آن مي‌شود و از 19ارديبهشت در اين تماشاخانه روي صحنه مي‌رود.

تالار حافظ تا 16ارديبهشت ميزبان «اوديسه» است كه به كارگرداني آرش دادگر در 2نوبت 17:30و 20:30اجرا مي‌شود. خانه موزه انتظامي از امروز به‌مدت يك‌ماه نمايش «كروكوديل» به كارگرداني محسن آزاد را روي صحنه خواهد داشت كه هر روز ساعت 20اجرا مي‌شود. «در باب تفريحات سالم و غيرسالم» هم نمايش تازه تالار مولوي است كه با پايان «هويت پروانه‌هاي مرده»، از 8تا 30ارديبهشت ساعت 18روي صحنه مي‌رود. سيداحسان عرفاني كارگردان اين اجراست.

  • تازه‌هاي ايرانشهر

نمايش «بينوايان» به كارگرداني سروش طاهري تا 19ارديبهشت هر روز ساعت 19:15در سالن ناظرزاده كرماني تماشاخانه ايرانشهر اجرا مي‌شود و اجراي «بيوه‌هاي غمگين سالار جنگ» به كارگرداني شهاب‌الدين حسين‌پور تا 26ارديبهشت در تالار استاد سمندريان هر روز ساعت 21ادامه دارد. محمد مساوات هم اين روزها «يافت‌آباد» را در همين تالار روي صحنه برده كه اجراي هر دو نمايش همزمان به پايان مي‌رسد. مساوات كه «قصه ظهر جمعه» او به‌شدت پربيننده و محبوب بود، يافت‌آباد را هر روز ساعت 19:30روي صحنه مي‌برد. خانه هنرمندان ايران هم از 12ارديبهشت ميزبان اجراي «آدم آدم است» مي‌شود. اين نمايش به كارگرداني حسن معيني تا پايان دومين‌ماه فصل بهار در سالن استاد انتظامي اجرا خواهد شد.

  • چند نمايش در تماشاخانه‌هاي خصوصي

تماشاخانه مسعوديه از نيمه ارديبهشت‌ ميزبان نمايش «نگاه‌مان مي‌كنند» براساس نمايشنامه‌اي از نغمه ثميني به كارگرداني محمدرضا اصلي مي‌شود. ‌اين نمايش كه زمستان گذشته در ايرانشهر اجرا شده بود، هر روز ساعت 21در مسعوديه روي صحنه مي‌رود و با پايان اجراهاي آن، پري صابري نمايش «خيام... دل شيدايي» را در همين تماشاخانه به تماشاي عموم مي‌گذارد.

«كشتن كفتر چاهي» به كارگرداني رضا حداد از 19ارديبهشت در تماشاخانه تازه‌تاسيس آفتاب اجرا مي‌شود. اين نمايش كه از نوشته‌هاي محمد چرمشير است، ساعت 20:30روي صحنه مي‌رود و اجراي آن تا پايان خرداد ادامه دارد. تماشاخانه‌هاي باران و ارغنون هم در ارديبهشت‌ماه به‌ترتيب با 4و 3نمايش از علاقه‌مندان هنر نمايش ميزباني مي‌كنند.

کد خبر 331524

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha