شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس هنرستان هنرهای زیبای پسران اصفهان با اعلام این‌که هیچ ابلاغیه‌ای درباره حذف رشته نقاشی نگرفته‌ایم، گفت: اگر پتانسیل موجود در این مقطع به «کار و دانش» منتقل شود، ضربه کیفیتی به مجموعه خواهد زد.

نقاشی

به گزارش ايسنا؛ حمیدرضا ابوطالبی درباره اخباری مبنی بر حذف رشته نقاشی از پایه دهم هنرستان و انتقال آن به کار و دانش، اظهار کرد: هنوز هیچ خبر و ابلاغیه رسمی از سوی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر حذف رشته نقاشی و تغییر رشته گرافیک فرستاده نشده و آنچه تا کنون شنیده‌ایم در حد شایعه بوده است.

او ادامه داد: در جلسه‌ای با حضور روسای اداره‌های آموزش و پرورش ناحیه و اداره کل آموزش و پرورش اعلام شد که هنوز هیچ خبر رسمی در این رابطه اعلام نشده و به شایعه‌ها توجه نکنید تا تصمیم وزارتخانه در این زمینه مشخص شود. ما نیز اقداماتی را به‌صورت پیش ثبت نام برای رشته نقاشی انجام داده‌ایم.

رییس هنرستان هنرهای زیبای پسران اصفهان با بیان این‌که رشته نقاشی یک رشته مادر است، گفت: رشته نقاشی برای رشته‌های دیگر مثل طراحی دکوراسیون داخلی، طراحی صحنه تئاتر، گرافیک، مجسمه‌سازی، معماری، انیمیشن و طراحی صنعتی، حکم رشته پایه را دارد.

ابوطالبی بیان کرد: اگر خبر حذف رشته نقاشی صحت داشته باشد، جای تأسف دارد و باید از متولیان تصمیم‌گیرنده پرسید، این تصمیم بر چه اساس و مبنایی بوده است. امیدوارم این تصمیم صحت نداشته باشد. حذف نقاشی از هنرستان مثل حذف حروف از ادبیات و مشتق و جبر از ریاضیات است. من با حذف هیچ رشته‌ای موافق نیستم. اگر این خبر صحت دارد، امیدوارم در آن تجدید نظر شود.

وی اظهار کرد: نقاشان از تأثیرگذارترین افراد در زمینه بیان محتوای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، مذهبی و دینی هستند.

رییس هنرستان هنرهای زیبای پسران اصفهان با بیان این‌که از دست دادن رشته نقاشی به هیچ‌وجه کار درستی نیست، گفت: این اقدام نقطه خاکستری رو به سیاهی برای کارنامه آموزش‌های فرهنگی و هنری است و امیدوارم صحت نداشته باشد.

ابوطالبی اضافه کرد: اگر تصمیم گرفته شده که مقطع رشته نقاشی و گرافیک تغییر کند و به کار و دانش انتقال یابد، ضربه کیفیتی به مجموعه هنرستان خواهد خورد. البته انتقال یک رشته نسبت به حذف آن، توجیه‌پذیرتر است؛ اما در این‌که در مقطع کار و دانش چه میزان به این رشته‌ها پرداخته می‌شود جای بحث دارد. در مقطع کار و دانش رشته نقاشی جزء جزء شده است، اما نقاشی رشته‌ای نیست که بتوان آن را تکه‌پاره کرد. این رشته، یک کل است و باید به‌صورت کل دیده شود.

کد خبر 331510

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha