همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه علم و فرهنگ از راه‌اندازی رشته‌های میان رشته‌ای تجارت الکترونیک، اوقات فراغت و گردشگری بر پایه وب در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد.

وب

به گزارش مهر، محمد حسین ایمانی خوشخو با اعلام اين خبر گفت: سال گذشته کنفرانس وب‌پژوهشی در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد که به دلیل استقبال خوب از این کنفرانس باعث شد دانشکده فنی و مهندسی پیگیر برگزاری دومین کنفرانس وب‌پژوهی باشد.

وی افزود: امروزه بحث وب با وجود اینکه کاربردی است اما توسعه آن و نیازهای مختلف به این مقوله ایجاب می‌کند تا نگاه پژوهشی و دقیقی به این مساله داشته باشیم. تنوع نیازها، چگونگی استفاده از وب و اعلام نیاز دستگاه‌های مختلف کشور در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و غیره باعث شد تا ما بر مبنای پایه‌ریزی علمی و دقیق، این مقوله را در دستور کار خود قرار دهیم.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ اظهار داشت: نگاه پژوهشی پیرامون وب در منطقه کمتر دیده شده است. یکی از دستاوردهای مهم ما در سال گذشته ارائه ایده‌های جدید پیرامون این مساله بود. اغلب این ایده‌ها در غالب سخنرانی مطرح و مورد توجه دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گرفتند.

ایمانی خوشخو عنوان کرد: ویژگی بین رشته‌ای بودن وب و ارتباط آن با رشته‌های مختلف علوم اجتماعی و انسانی، فرهنگ و رسانه و غیره انجام کار پژوهشی را سخت‌تر می‌کند اما نشان از گستردگی این علم دارد.

وی خاطرنشان کرد: وب‌پژوهی نیز یکی از علوم میان رشته‌ای است که در دانشگاه سعی می‌کنیم به این زمینه بیشتر توجه کنیم.

ایمانی خوشخو یادآور شد: یکی دیگر از نیازهای مطرح شده در حوزه وب‌پژوهی، ورود بیشتر ادبیات فارسی به وب است. هم اکنون بر مبنای آمار سازمان فناوری اطلاعات کشور کمتر از 0.9 درصد ادبیات فارسی به حوزه وب ورود پیدا کرده است. این آمار خوب نیست. قطعا برای گسترش و توسعه این کار نیاز به پایه‌ریزی‌های علمی و دقیق هستیم.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ تصریح کرد: از آنجا که وب موضوع میان رشته‌ای است، ارگان‌ها و سازمان‌های مختلفی همانند وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامي، بنیاد ملی نخبگان، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه علامه طباطبائی، معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری این کنفرانس از این دانشگاه حمایت کرده‌اند.

کد خبر 331496

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha