همشهری آنلاین: مدیر امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: معاونت مطبوعاتی با اجرای طرح خرید مجلات برگشتی، نوعی تسهیل ویژه در جهت ارتقای فرهنگ مطالعه ایجاد کرده است.

طرح خرید مجلات برگشتی

به گزارش ايلنا حامد طراحی (مدیر امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) با اشاره به اینکه طرح ابتکاری معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد باعث ایجاد یک هم افزایی در حوزه‌های ماموریتی سازمان‌های فرهنگی و مطبوعاتی شده است، افزود: معاونت مطبوعاتی با اجرای این طرح، نوعی تسهیل ویژه در جهت ارتقای فرهنگ مطالعه ایجاد کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: اتفاق بسیار خوبی که افتاده این است که در راستای اجرای این طرح، هرهفته بالغ بر ۷هزار نسخه مجله در کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران توزیع می‌شود.

طراحی اضافه کرد: با اجرای این طرح به میزان قابل توجهی از خمیر شدن مجلات جلوگیری می‌شود و نشریات با قیمت بالاتری از ناشران خریداری و در اختیار نهادهای عمومی قرار می‌گیرد که هم حمایت مالی از نشریات است و هم استفاده بهینه برای افزایش مطالعه و ایجاد انگیزه در مخاطبان.

این مدیر فرهنگی، روند اجرای امور و تدبیر معاونت مطبوعاتی در انتخاب بازار هدف را مطلوب ارزیابی و اضافه کرد: هم محصولی که در این طرح ارائه می‌شود مطلوب است و هم نهادهایی که به عنوان مخاطب هدف در نظر گرفته شده است.

طراحی یادآور شد: نشریات عمومی علاوه بر اینکه طیف وسیعی از علاقمندان را جلب می‌کند، به جهت غیر خبری بودن، تاریخ مصرف هم ندارند و افراد بیشتری می‌توانند برای مطالعه از آن‌ها استفاده کنند اگرچه نشریات خریداری شده تنها یک شماره قبل را شامل می‌شود و تقریبا شماره‌های به روز هستند.

در طرح خرید مجلات برگشتی، بالغ بر ۲۵۰ هزار نسخه از نشریات عضو با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیون تومان خریداری و به صورت رایگان در اختیار مراکز عمومی - فرهنگی قرار گرفته است. تا پایان اسفند ماه ۱۰۵ نشریه در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

کتابخانه‌ها، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، پایانه‌های مسافربری ریلی جاده‌ای، خوابگاههای دانشجویی، زندان‌ها و ندامتگاه‌ها و کانون‌های اصلاح و تربیت، سالن انتظار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، کمپ‌های ترک اعتیاد، بهزیستی، خیریه‌ها و... از جمله مراکزی هستند که در اولویتدریافت این بسته‌های فرهنگی رایگان هستند.

کد خبر 331473

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha