جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: هنوز ماجرای تقلب در خودروهای دیزلی فولکس‌واگن به پایان نرسیده، شرکت‌های خودروسازی آئودی، اپل، پورشه و مرسدس رسوایی تازه‌ای به‌بار آورده‌اند. قرار است صدها هزار خودرو برای بهینه‌سازی به تعمیرگاه فراخوانده شوند.

خودرو

روز جمعه (۲۲ آوریل / ۳ اردیبهشت) خبرگزاری ‌رویترز به نقل از منابع دولتی آلمان گزارش داد که چند شرکت خودروسازی این کشور از نرم‌افزاری استفاده می‌کنند که با تغییر دمای هوا، سیستم تصفیه آلاینده‌های هوا را در موتور خودروها از کار می‌اندازد.

بر اساس آزمایش‌هایی که از جانب وزارت راه و ترابری آلمان صورت گرفته، سیستم فیلترینگ هوا در برخی از خودروهای آئودی، اپل، پورشه، فولکس واگن و مرسدس بنز با رسیدن دمای هوا به ۱۰ درجه سانتی‌گراد از کار می‌افتند.

این اقدام برای حفاظت موتور صورت می‌گیرد.

چنین کاری به خصوص زمانی که پای صدمه‌دیدن موتور یا امکان تصادف در میان باشد، غیرقانونی نیست، ولی مقام‌های مسئول در حال بررسی هستند که آیا شرکت‌های خودروسازی ورای ضرورت‌ها از این نرم‌افزار استفاده کرده و آگاهانه به آلودگی هوا کمک کرده‌اند یا نه.

دولت آلمان اعلام کرد که اطلاعات دقیق‌تر در این زمینه را به‌زودی منتشر می‌کند.

با این همه، شرکت‌های یادشده خودروهای مورد نظر را داوطلبانه جهت بهینه‌سازی نرم‌افزار و کاهش بیشتر آلایندگی آنها به کارگاه‌های خود فراخوانده‌اند.

روز جمعه همچنین خبر رسید که شاکیان فولکس واگن در ایالات متحده با این شرکت خودروسازی آلمانی به تفاهم رسیده‌اند.

در ده سال گذشته فولکس واگن نرم‌افزار ویژه‌ای روی خودروهای دیزلی خود کار گذاشته بود که هنگام معاینه فنی میزان آلاینده‌های خودرو را کمتر از حد واقعی نشان ‌می‌داد.

فولکس واگن در این رابطه زیان سنگینی متحمل شده است.

کد خبر 331394

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha