همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام اینکه اختیار پذیرش بورسیه‌ها به دانشگاه‌ها واگذار شده است، گفت: به دانشگاه‌ها اعلام شده که تعیین کنند در چه رشته‌هایی و به چند نفر دانشجو نیاز دارند و بر همان اساس بورسیه‌های خود را تعیین کنند.

به گزارش ایرنا، دكتر محمد فرهادی در نشست روسای دانشگاه‌ها، مراكز پژوهشی، پارك‌های علم و فناوری، واحدهای رشد و نمایندگان اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌های استان سمنان افزود: در این شیوه افراد متقاضی تحصیل به صورت بورسیه، پس از آزمون‌های كتبی و شفاهی و مصاحبه‌های تخصصی معرفی می‌شوند كه بر این اساس در سال گذشته 100 نفر در كشور بر اساس نیاز دانشگاه‌ها به اعضای هیئت علمی، بورسیه شدند.

وی همچنین در خصوص پذیرش دانشجویان در دوره تحصیلات تكمیلی، گفت: بسته به چارچوب و سقف ظرفیت‌های دانشگاه در مقطع كارشناسی ارشد تا 20 دانشجو و در مقطع دكترا بین پنج تا هفت نفر پذیرش می‌شوند.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري همچنين در نشستي با دانشگاهيان استان سمنان، از تدوين طرح علمي به ‌منظور افزايش حقوق پايه اعضاي هيات‌ علمي دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: هم‌ اكنون اعضاي هيات‌ علمي دانشگاه‌ها به خصوص اعضاي استخدامي 1384 به قبل با مشكلات بسيار زيادي مواجه‌ هستند.

وي خواستار اصلاح حقوق پايه اعضا هيات‌ علمي شد و تصريح كرد: تا كنون اين اقدام دو بار انجام‌ شده است و در سال 95 اقداماتي براي اصلاح حقوق پايه بايد انجام‌ شود و از اين رو كار مطالعاتي انجام شده است و طرح علمي براي ارائه به مجلس آماده مي‌شود.

فرهادي از ارائه طرح افزايش حقوق اعضاي هيات‌ علمي در كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي خبر داد و تصريح كرد: براي ارائه اين طرح به مجلس منتظر زمان و آماده‌سازي مناسب طرح هستيم.

کد خبر 331367

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha