همشهری آنلاین: معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری گفت که رییس جمهور کره جنوبی به دعوت رسمی حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان، دوازدهم اردیبهشت ماه وارد تهران می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، پرویز اسماعیلی افزود: خانم پارك گئون هی را در این سفر رسمی سه روزه، شماری از وزرا و مسئولان ارشد اقتصادی و صاحبان صنایع بزرگ این كشور همراهی می‌كنند.

وی با اشاره به روابط دیرینه و خوب دو كشور، همچنین فرصت های گسترده همكاری میان تهران - سئول به ویژه در حوزه اقتصادی، اظهارداشت: در ملاقات روسای جمهور دو كشور علاوه بر موضوعات مرتبط با راههای گسترش روابط دوجانبه در حوزه های مختلف، تحولات منطقه ای و بین المللی نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری، جستجوی راههای تقویت همكاری مشترك در حوزه های انرژی، بانك و بیمه، پروژه های زیربنایی، بهداشت و درمان، علمی، فناوری و فرهنگی را از محورهای بحث و تبادل نظر روسای جمهوری دو كشور برشمرد و گفت: اسناد متعددی نیز در این حوزه ها، با حضور روسای جمهوری و توسط مقامهای عالیرتبه ایران و كره جنوبی، امضا خواهد شد.

اسماعیلی تاكید كرد كه با امضای این اسناد، تحركی جدی در روابط رو به توسعه دو كشور ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در جریان سفر رییس جمهوری كره جنوبی به تهران كه تا چهاردهم اردیبهشت ماه ادامه می یابد، همایش بررسی راه های تقویت و گسترش روابط اقتصادی و تجاری تهران - سئول در دوره پسا برجام و فرصت های سرمایه گذاری شركتهای كره ای در پروژه های اقتصادی كشورمان، با حضور وی و روسا و مدیران بخش های دولتی و خصوصی دو كشور در تهران برگزار می شود.

خانم 'پارك' نخستین رییس جمهوری كره جنوبی است كه از ایران دیدار می‌كند.

کد خبر 331031

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha