دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

بانک مسکن از افزایش وام ساخت مسکن تا میزان ۱۵۰ میلیون تومان و امکان خرید و فروش قسطی مسکن با ضمانت این بانک درصورت تمایل انبوه‌سازان و همچنین امکان پیش‌خرید مسکن با افتتاح حساب امانی خبر داد.

مسکن

به گزارش همشهري، محمد هاشمي‌بت‌شكن روز گذشته در يك نشست خبري از دريافت مجوز از بانك مركزي و تأييد شوراي پول و اعتبار براي بالابردن سقف فردي مشاركت ساخت تا 80درصد كل سرمايه‌گذاري بدون احتساب قيمت زمين خبر داد و گفت: شركت‌هاي انبوه‌ساز مي‌توانند به يك شرط تا حد 150ميليون تومان به ازاي هر واحد مسكوني تسهيلات دريافت كنند. وي افزود: شركت‌هاي انبوه‌سازي كه بتواند تكنولوژي جديد وارد كشور كرده و به ازاي آن موجب صرفه‌جويي و بهره‌وري انرژي شوند از اين مزيت برخوردارند كه به ازاي هر واحد مسكوني بتوانند 150ميليون تومان تسهيلات دريافت كنند اين رقم در شهرهاي تهران، تبريز، كرج، مشهد، اهواز، شيراز و اصفهان قابل اجراست.

بت‌شكن توضيح داد: انبوه‌سازاني در مراكز استان‌ها و شهرهاي با جمعيت بالاي 200هزار نفر تا 130ميليون تومان و در ساير شهرها تا 100ميليون تومان مي‌توانند از تسهيلات ساخت بهره‌مند شوند اين در حالي است كه اگر انبوه‌سازي بخواهد تسهيلات دريافت كرده، اما ساخت‌وساز با تكنولوژي جديد و صرفه‌جويي و بهره‌وري همراه نبوده و به‌عبارتي يك ساخت‌وساز معمولي داشته باشد در شهرهاي نام‌برده تا 130ميليون تومان، در مراكز استان‌ها و شهرهاي بالاي 200هزار نفر 90ميليون تومان و در ساير شهرها نيز تا 70ميليون تومان به ازاي هر واحد مسكوني تسهيلات مشاركت مدني ساخت دريافت مي‌كنند. مديرعامل بانك مسكن درباره جزئيات فروش اقساطي مسكن با ضمانت بازپرداخت اين بانك هم تصريح كرد:

كليه انبوه‌سازان عضو انجمن صنفي انبوه‌سازان كشور مي‌توانند با مراجعه به شعب اصلي و مركزي بانك مسكن در استان‌ها و همچنين 6شعبه اصلي اين بانك در تهران از اين طرح استفاده كنند. وي افزود: انبوه‌سازان مي‌توانند تا 50درصد قرارداد كه سقف بدهي تضميني بيش از 150ميليون تومان نباشد و همچنين اقساط ماهيانه به بيش از 3ميليون تومان نرسد از اين طرح استفاده كنند در عين حال كه بايد پلاك واحد مسكوني داراي پروانه معتبر بوده و بيش از 10سال از آن نگذشته باشد.

بت‌شكن تصريح كرد: انبوه‌سازاني كه بخواهند واحدهاي مسكوني خود را بدون دريافت تسهيلات و با توافق بين خود و خريدار به فروش رسانده اما از عدم‌پرداخت اقساط همواره نگران هستند با ورود به بانك مسكن و تضمين معاملات فروش اجرايي مي‌شود در اين حالت اگر قسطي با تأخير پرداخت شود، اين بانك مسكن خواهد بود كه نسبت به واريز آن اقدام خواهد كرد. اين مدير بانك دولتي مسكن دوره اقساط اين تسهيلات را 50‌ ماه و نرخ كارمزد مؤثر را حداكثر 2.3درصد اعلام كرد. مديرعامل بانك مسكن درباره طرح اماني پيش‌خريد مسكن هم توضيح داد كه بايد يك حساب كوتاه‌مدت نزد بانك مسكن باز كند در اين حالت خريدار مبلغ پيش‌فروش را به اين حساب واريز و بانك مسكن نيز با نظر مهندسين ناظر و طبق پيشرفت فيزيكي كار مطابق با قرار‌داد بين طرفين مبلغ پيش‌فروش را به‌حساب پيش‌فروشنده واريز مي‌كند.

کد خبر 330954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha