همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، در پایان سفر یک روزه خود به استان گلستان گفت: امیدواریم بتوانیم در فضای جدید پسابرجام، سرمایه گذاران خارجی را برای مشارکت در حوزه سلامت استان گلستان، ترغیب کنیم تا باعث رونق اقتصادی شود.

وزیر بهداشت

به گزارش همشهري آنلاين از وبدا، دكتر سيد حسن هاشمي، افزود: در این سفر نتیجه زحمات همکاران خود در دانشگاه علوم پزشکی گلستان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت راه و شهرسازی را از نزدیک مشاهده کردم.

وزير بهداشت با اشاره به حضور خود در شهرستان کلاله و افتتاح فازدوم سومین بیمارستان بزرگ و مجهز استان گلستان، گفت: ظرفیت جدید بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) به 200 تخت بیمارستانی ارتقا یافته است.

او  با بیان اینکه در شهرستان مینودشت نیز از بیمارستان155 تختخوابی فاطمه الزهرا(س) که با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ساخته شده، بازدید کردیم، از این بیمارستان به عنوان یک بیمارستان مناسب و مدرن یاد کرد که بهره برداری کامل از آن و در چرخه ارائه خدمات قرار گرفتن بیمارستان فاطمه الزهرا(س) نیازمند دو ماه زمان است.

دکتر هاشمی اظهار داشت: با افتتاح همزمان چندین پروژه از جمله مرکز دیالیز و بخش‌های آی سی یو و سی سی یو در آق قلا، مجتمع عالی سلامت و کلینیک تخصصی دندانپزشکی در شهرستان گنبد و همچنین کلینیک تخصصی دندانپزشکی در گرگان، بخشی از کمبودهای حوزه سلامت در استان گلستان جبران شد.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: در گرگان دو طرح دیگر نیز به بهره برداری رسید که یکی از آنها سالن ورزشی مجموعه ورزشی امید بود که می تواند نقش مهمی در سلامتی و شادابی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گرگان داشته باشد.

دکتر هاشمی، دیگر پروژه افتتاح شده در گرگان را مرکز تخصصی قلب سلیم و مرکز تحقیقاتی گوارش و کبد در بیمارستان شهید صیاد شیرازی عنوان کرد و از اضافه شدن 38 تخت ویژه به ظرفیت تخت‌های ویژه استان گلستان ابراز خرسندی کرد.

وزیر بهداشت از اتمام بیمارستان بندرگز در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان پروژه های دیگری در حوزه ناباروری، توسعه بلوک‌های زایمانی، خانه ها و مراکز بهداشتی شهری و روستایی، توسعه تخت‌های بیمارستانی و ساخت کلینیک‌های ویژه در نقاط مختلف این استان دارد تا مردم دسترسی بیشتری به خدمات تخصصی پزشکی داشته باشند.

دکتر هاشمی با بیان اینکه هر چه هم طرح و پروژه‌های بزرگ و مهم در حوزه سلامت به بهره برداری برسد، در برابر بزرگواری مردم، ناچیز است، گفت: مردم دعا کنند تا دولت به همه اهداف از جمله در حوزه سلامت برسد چرا که برنامه‌های بسیار خوبی برای شرق و مرکز این استان داریم.

کد خبر 330922

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha