همشهری آنلاین: معاون وزیر بهداشت گفت: به محض اطلاع از وقوع سیل، ستاد فوریت‌های معاونت بهداشت در مناطق سیل زده، تشکیل و حالت آماده باش اعلام شد.

دکتر علی اکبر سیاری

 به گزارش همشهري آنلاين،معاون وزیر بهداشت افزود: از آنجا که بدنبال وقوع سیل، برخی از بیماری‌های مختلف، ممکن است شایع شود، وزارت بهداشت همواره در زمینه حفظ و تامین سلامت مردم پیش بینی‌های لازم را در دستور کار خود قرار داده است و آمادگی کامل دارد.

دکترعلی اکبر سیاری افزود: به همین دلیل، بدنبال وقوع سیل در برخی از مناطق کشور، آمادگی‌های نسبی از قبل وجود داشت و از ابتدای وقوع سیل، همه دانشگاه‌های علوم پزشکی مناطق سیل زده، به حال آماده باش در آمدند و اقدامات لازم انجام شد و در حال حاضر هم مراقبت‌ها در حال تداوم است.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: یکی از اقدامات ستاد فوريت هاي معاونت بهداشت، تشکیل ستاد فوریت‌های سلامت محیط و کار در برخی از مناطق سیل زده بود.

دکتر سیاری از تشکیل تیم ارزیابی سریع آسیب‌ها و نیازها، توسط معاونت بهداشت هم خبر داد و گفت: در برخی از مناطق سیل زده، پایش میکروبی و شیمیایی آب آشامیدنی، صورت گرفته است و علاوه براین، در برخی از مناطق سیل زده، از منابع آب شرب و همچنین مراکز مواد غذایی، انبارهای مواد غذایی و تهیه مواد غذایی و علاوه بر آن ، مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها بازدید شده است.

  • کنترل مستمر مواد غذایی و آب محل اسکان سیل زدگان

معاون بهداشت افزود: تامین واکسن از شهرستان‌های مجاور، توزیع آب بطری شده، فعال سازی سامانه فرماندهی حادثه، هماهنگی برای اسکان احتمالی، استفاده از داروهای ذخیره گروه بیماری‌های واگیر و بهداشت محیط ، ویزیت بیماران توسط تیم پزشکی مستقر در محل‌های اسکان، استقرار تیم‌های بهداشتی در محل اسکان و کنترل مستمر مواد غذایی، آب و وضعیت بهداشت محیط محل اسکان، نمونه برداری از آب آشامیدنی، بازدیدهای میدانی از جمعیت آسیب دیده و نظارت بر وضعیت دفع زباله و فاضلاب از دیگر از اقدامات وزارت بهداشت برای مناطق سیل زده کشور است.

  • اقدامات پيشگيرانه و كنترلی معاونت بهداشت، در اسلام آباد

دکتر سیاری همچنین در مورد اسلام آباد گفت: اقدامات پيشگيرانه و كنترلی بهداشتي در اسلام آباد انجام شده است.
معاون بهداشت افزود: براساس مشاهدات، بررسی‌ها و مستندات تیم اعزامی وزارت بهداشت به اسلام آباد، نشان داد که میزان کلر آب به اندازه کافی بوده و اتفاقی که رخ داده، ناشی از یک عفونت ویروسی بوده است و خوشبختانه مورد فوت نداشتیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: 6 نفر بستری شده بودند که به طور سرپایی درمان شده اند و هیچ موردی از مرگ گزارش نشده است.

کد خبر 330910

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha