همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون لایحه بودجه سال ۹۵ کل کشور در توضیح مصوبات روز گذشته کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ گفت: براساس این مصوبات، مبنای قیمت بنزین همان مبنای سال گذشته بوده و کارت سوخت حذف نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی سخنگوی كمیسیون تلفیق لایحه بودجه این سخنان را در پاسخ به تذكر علیرضا منظری توكلی نماینده مردم بافت عنوان كرد.

علیرضا منظری توكلی در تذكری آیین نامه‌ای خواستار ارائه توضیحات سخنگوی كمیسیون تلفیق درباره مصوبات روز گذشته این كمیسیون در مورد سهمیه بندی و قیمت بنزین در سال جاری شد.

علی لاریجانی كه ریاست جلسه را برعهده داشت از محمدرضا پورابراهیمی خواست درباره مصوبات دیروز كمیسیون توضیحاتی ارائه دهد.

پورابراهیمی اظهار داشت: درباره موضوع بنزین در كمیسیون تلفیق موضوع بحث كارت سوخت بود كه استفاده از كارت سوخت به تصویب نمایندگان رسید و این گونه مصوب شد كه قیمت های سال 94 مبنا قرار گیرد و قیمت ها هیچ تغییری نخواهد كرد.

وی ادامه داد: كارت سوخت حذف نمی شود و در خصوص اخذ عوارض و میزان مشخصی از مصرف و قیمت بندی آن را به دولت واگذار كردیم و مصوب كردیم كه دولت بررسی كند و ببیند كه اگر از میزان مشخصی بیشتر باشد از آن عوارض بگیرد.

نماینده مردم كرمان افزود: چون روز گذشته نماینده دولت گزارشی از میزان مصرف بنزین ارائه كرد و در این گزارش گفت كه میزان مصرف بنزین كاهش یافته، پس این كار را براساس گزارش نماینده دولت به خود دولت واگذار كردیم و گفتیم كه دولت مشخص كند كه میزان مصرف سالانه چه قدر است و اگر از آن عدد بیشتر شد میزان مابه التفاوت را تحت عنوان عوارض به روش های مختلف مثل عوارض زیست محیطی از خودروهایی كه بیشتر استفاده می‌كنند برای تخصیص زیرساخت‌ها، جاده‌ها و عوارض مرتبط با موضوع حوزه‌های سوخت در كشور مصرف كند.

سخنگوی كمیسیون تلفیق تصریح كرد: پس سه مورد در جلسه دیشب مطرح شد و این توضیح ارائه شد كه اگر دولت آن حداقل را قبول كند مابه التفاوت آن حداقل مبنا، از مصرف كننده اخذ شود لذا تصمیم ما درباره افزایش مصرف سوخت و قیمت آن تا زمانی كه دولت مصرف پایه را مشخص نكرده است تصمیمی نگرفتیم و درآمدی نیز برای آن مشخص نكرده‌ایم.

کد خبر 330889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha