روز دوشنبه بیستم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۵، نخستین کنفرانس ملی احیا و ساماندهی رودخانه‌های شهری در تهران برگزار خواهد شد.

‌اين نشست تخصصي ‌به همت سازمان مشاور فني و مهندسي شهر تهران و با مشاركت نهادهايي همچون معاونت فني و عمراني شهرداري تهران، وزارت نيرو و شركت مديريت منابع آب ايران برگزار مي‌شود. در اين نشست يكروزه، موضوعات و محورهاي مختلفي از قبيل ارتباط شهر، شهروندان و رودخانه، الزامات و اقدامات احيا و ساماندهي رودخانه‌هاي شهري، نحوه مشاركت گروداران و ساكنان حاشيه رودخانه و رويكردهاي نوين مديريت رودخانه‌هاي شهري و بررسي تجربيات ملي و بين‌المللي در اين زمينه مطرح و مورد بحث و تبادل نظر كارشناسان ايراني و مهمانان خارجي كنفرانس قرار مي‌گيرد.

گفتني است شهرداري تهران طي سال‌هاي اخير نگاهي ويژه به مقوله احياي رودخانه‌ها و ساير عوارض طبيعي شهر تهران داشته است. تغييرات جريان ورودي آب از سرشاخه‌ها، ورود فاضلاب خانگي و صنعتي و همچنين دخل و تصرف در حريم رودخانه‌ها از چالش‌هايي است كه حيات آبراهه‌ها و به تبع آن سفره‌هاي آب زيرزميني تغذيه‌كننده از بستر آنها را در شهر تهران تهديد مي‌كند.
نشست مذكور در راستاي مديريت به‌هم‌پيوسته منابع آب شهري و با هدف نزديك شدن ‌ نظرات سازمان‌ها، نهادها و ساختارهاي دولتي، غيردولتي و دانشگاهي درخصوص مديريت آب شهري در تهران و يكي از عناصر مهم آن كه رودخانه‌هاي شهري است، برگزار خواهد شد.

کد خبر 330805

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha