جمعه ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

جیمز کامرون در جمع هزاران نفر از دوستداران سینما در گردهمایی سالانه سینماکان در سن‌دیگو از برنامه خود مبنی بر ساختن ۴ دنباله دیگر برای پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما خبر داد.

آواتار

به گزارش همشهري، فيلم سه‌بعدي «آواتار» سال 2009روي پرده سينماهاي جهان رفت و با 2ميليارد و 800ميليون دلار تا امروز در صدر جدول پرفروش‌ها قرار دارد. كامرون ابتدا قصد داشت يك دنباله براي آواتار بسازد و آن را سال 2014 اكران كند اما پروژه طبق برنامه پيش نرفت و حالا خبر مي‌رسد كه 4قسمت بعدي اين فيلم به‌ترتيب در روزهاي پاياني سال‌هاي 2018، 2020، 2022 و 2023 به نمايش درمي‌آيند. سم ورثينگتن و زو سالدانا بازيگران نسخه اصلي آواتار پيش‌تر براي بازي در 3 قسمت ديگر آواتار قرارداد امضا كرده بودند و گفته مي‌شود كامرون قصد دارد بخش‌هايي از فيلم‌هاي تازه را زير آب فيلمبرداري كند.

آواتار نخستين فيلم داستاني كامرون پس از «تايتانيك» بود كه ركورد فروش آن را شكست و پرفروش‌ترين فيلم تاريخ سينما شد. فيلم 161دقيقه‌اي و 250ميليون دلاري آواتار داستان تلاش انسان براي چپاول منابع طبيعي سياره‌اي بيگانه به نام پاندوراست. در اين ميان يك تفنگدار سابق به ياري بيگانه‌ها مي‌آيد و به آنها در برابر هجوم انسان‌ها كمك مي‌كند. اين فيلم در 9رشته نامزد دريافت جايزه اسكار بود و جوايز 3رشته فني را به‌دست آورد. سيگورني ويور، جيوواني ريبيسي و ميشل رودريگز ديگر بازيگران آواتار بودند.

کد خبر 330620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha