چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: ۱۴۶حلقه چاه غیرمجاز آب طی سال ۹۴ در این استان مسدود شده است.

۱۴۶ حلقه چاه غیرمجاز آب در خراسان شمالی مسدود شد

به گزارش ایرنا، رضا نعیمی اعلام كرد: انسداد چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری از مهم‌ترین اقدامات حفاظت منابع آب زیرزمینی در سال 94 بوده است.

وی شمار چاه‌های غیرمجاز موجود شناسایی شده در استان را بیش از سه هزار حلقه ذكر كرد و افزود: با انسداد 146 حلقه چاه غیرمجاز در سال گذشته از برداشت غیرمجاز سالانه یك میلیون و 800 هزار متر مكعب آب زیرزمینی پیشگیری شده است.

وی تصریح كرد: علاوه بر پیشگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز در سال گذشته با نظارت بر بهره‌برداری از چاه‌های دارای پروانه، در مجموع از برداشت و از اضافه برداشت غیرمجاز بیش از 21 میلیون متر مكعب آب از سفره‌های زیرزمینی جلوگیری شده است.

او گفت: در سال 94 با مجموعه اقدامات گشت و بازرسی و كنترل میزان برداشت چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری از اضافه برداشت در 217 حلقه چاه جلوگیری شد و در سال 95 این كار با جدیت بیش‌تر ادامه خواهد یافت.

به گفته معاون حفاظت و بهره‌برداری شركت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، سالانه بیش از 103 میلیون متر مكعب آب از چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری به صورت غیرمجاز برداشت می‌شود.

مهندس نعیمی تصریح كرد: حجم منابع آب تجدیدپذیر استان خراسان شمالی یك میلیارد و 420 میلیون متر مكعب برآورد شده است كه 530 میلیون متر مكعب از این مقدار منابع آب زیرزمینی را تغذیه می‌كند و 790 میلیون متر مكعب نیز آب‌های سطحی را تشكیل می‌دهد.

استان 925 هزار نفری خراسان شمالی دارای 344 هزار هكتار عرصه زراعی و باغی است و سالانه 1.2 میلیون تن انواع محصولات از این سطح برداشت می‌شود.

کد خبر 330458

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha