سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: جمال شورجه - کارگردان سریال «حضرت موسی (ع)» - تاکید کرد: اگر بودجه این پروژه برآورد شود، کار پیش تولید را آغاز می‌کنیم.

شورجه

به گزارش ايسنا؛ وی یادآوری کرد که اصرار و اهتمام محمد سرافراز - رییس سازمان صدا‌و‌سیما - بر ساخت پروژه «حضرت موسی(ع)» بسیار بالاست.

شورجه که پس از درگذشت فرج‌الله سلحشور به عنوان کارگردان سریال حضرت موسی (ع) معرفی شد، اعلام کرد: پروژه «حضرت موسی(ع)» همچنان در مرحله‌ی بحث‌ و‌ گفت‌وگو در زمینه فیلمنامه و تصمیم‌گیری درباره‌ی آغاز پیش تولید و همچنین اینکه بودجه‌ها از کجا تامین شود، به سر می‌برد. پیش از اینکه مرحوم فرج‌الله سلحشور از میان ما برود، یکی از نهادها برای ساخت پروژه «حضرت موسی(ع)» اعلام آمادگی کرده بود و حتی بودجه این پروژه هم برآورد شده بود اما در حال حاضر نمی‌دانم در نبود مرحوم سلحشور چه اتفاقی می‌افتد و چه حالتی برای این پروژه پیش خواهد آمد.

او در ادامه‌ی همین صحبت‌هایش عنوان کرد: نمی‌دانم نهادی که برای ساخت «حضرت موسی(ع)» اعلام آمادگی کرده بود، آیا به شخص اهمیت می‌داد یا به موضوع؛ اگر به شخص اهمیت می‌دادند که مرحوم سلحشور دیگر در میان ما نیست و اگر به موضوع اهمیت می‌دادند که این پروژه همچنان پابرجاست و کارگردانی هم که بتواند کار را دربیاورد حضور دارد.

شورجه سپس به تاکید ساخت پروژه «حضرت موسی(ع)» از سوی رییس سازمان صدا‌و‌سیما اشاره کرد و در این زمینه توضیح داد: در حال حاضر در حال گفت‌وگو با سازمان صداوسیما و نهاد مربوطه هستیم؛ ضمن اینکه اصرار و اهتمام جناب آقای سرافراز نسبت به ساخت این پروژه خیلی بالاست که حتما این کار انجام شود. به نظرم این اتفاق نقطه قوت خوبی است که میراث مرحوم سلحشور تبدیل به یک اثر شود؛ البته آقای سرافراز از سویی دیگر به دنبال منابع دیگر در زمینه تامین بودجه این پروژه هستند تا این کار به زودی راه بیفتد. حتی خودمان هم در حال رایزنی با اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر هستیم تا در ساخت پروژه «حضرت موسی(ع)» مشارکت داشته باشند تا به هر جهت این پروژه آغاز و به یک پروژه ملی تبدیل شود.

کارگردان سریال «حضرت موسی(ع)» در ادامه اعلام کرد: هر زمان که قرارداد پروژه «حضرت موسی(ع)» بسته شود‌، قطع به یقین وارد مرحله پیش تولید می‌شویم؛ ضمن اینکه پیش تولید این اثر حداقل یک سال زمان می‌برد و ساخت دکور و مابقی کارهایش هم زمان دیگری نیاز دارد،؛ البته ما پیش‌بینی کرده‌ایم در مرحله پیش تولید این پروژه قبل از شروع کار، کتاب هنری این پروژه را استخراج کنیم.

وی سپس اظهار امیدواری کرد که تولید پروژه «حضرت موسی(ع)» در سال 95 اتفاق بیفتد.

شورجه همچنین مطرح کرد: برای انتخاب بازیگران «حضرت موسی(ع)» فعلا صحبتی انجام نشده و فقط حضور خودم به عنوان کارگردان و حضور آقای سید احمد میرعلایی به عنوان تهیه‌کننده در این پروژه قطعی شده است. امیدوارم هرچه زودتر اقدامات لازم برای ساخت این پروژه فراهم شود.

این کارگردان در پایان درباره‌ی ساخت سریال شهید بروجردی که از مدتها پیش خبرش رسانه‌ای شده بود، اعلام کرد: متاسفانه این مجموعه همچنان در حال نگارش است و هنوز به جایی نرسیده است. اگر نگارش کامل شود و به تصویب برسد باز هم یک پروسه طولانی را طی می‌کند.

کد خبر 330374

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha