همشهری آنلاین: رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی با بیان اینکه ۱۳۵ هزار از مشمولان پرداخت جریمه غیبت سربازی، جریمه خود را پرداخت نکرده اند، گفت: ضمن افزایش مدت غیبت این مشمولان در سال ۹۵، لازم است با نام نویسی مجدد، جریمه خود را با ۱۰ درصد افزایش دیرکرد پرداخت کنند.

مشمول

سردار سیدحمید صدرالسادات روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار انتظامی ایرنا افزود: نام نویسی از مشمولان پرداخت جریمه غیبت سربازی در سال گذشته در دو مرحله اجرا شد كه در نهایت حدود 330 هزار نفر ثبت نام كردند.

وی ادامه داد: این افراد از نظر ما تعیین تكلیف شدند كه از این تعداد هشت هزار نفر واجد شرایط پرداخت این جریمه نبودند.

صدرالسادات افزود: برای افرادی كه واجد شرایط پرداخت این جریمه بودند، پیامك ارسال و اطلاع رسانی شد.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: از بین افراد ثبت نام شده ، 197 هزار نفر جریمه های خود را واریز كردند و كارت بیش از 95 درصد آن ها صادر شده است.

صدرالسادات افزود: حدود 135 هزار نفر از مشمولان جریمه خود را واریز نكردند كه طبق مقررات، یك سال به میزان غیبت آن ها افزایش می یابد.

وی ادامه داد: این دسته از افراد باید در سال 95 ثبت نام كرده تا از این طریق اعلام آمادگی برای پرداخت جریمه كرده باشند در غیر این صورت جز مشمولان غایب به شمار آمده و برگه اعزام برای آن ها ارسال می شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینكه مجلس شورای اسلامی موضوع قسطی شدن جرائم مشمولان غیبت سربازی را در دست بررسی دارد، آیا با افزایش میزان غیبت ، میزان جریمه های آن ها نیز افزایش می یابد؟ گفت: نحوه پرداخت این جریمه ها باید مشخص شود البته پرداخت این جریمه ها از آن جایی كه یك سال دیگر به
غیبت آن ها افزوده شده، متفاوت خواهد بود.

وی تاكید كرد: با تصویب قسطی شدن این جریمه ها، افراد با سازو كارهای تعریف شده، می توانند جریمه های خود را به صورت قسطی پرداخت كنند.

بر اساس بند (ط) تبصره 16 ماده واحده قانون بودجه سال 1393 مجلس شورای اسلامی افرادی كه بیش از هشت سال غیبت داشته اند مشمول پرداخت جریمه خدمت سربازی می شوند.

میزان جریمه مشمولان غایب برای معافیت از خدمت وظیفه عمومی بر اساس مدرك تحصیلی است و افراد دارای مدرك زیر دیپلم، 10 میلیون تومان، دیپلم، 15 میلیون تومان، فوق دیپلم،20 میلیون تومان، كارشناسی، 25 میلیون تومان، كارشناسی ارشد، 30 میلیون تومان، دكترای غیرپزشكی، 35 میلیون تومان، دكترای پزشكی، 40میلیون تومان و پزشكان متخصص و بالاتر 50 میلیون تومان ، جریمه می شوند.

همچنین به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، 10 درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه می شود و مدت غیبت بیش از 6 ماه، یك سال محسوب می شود.

براساس این قانون، مشمولان غایب متاهل از پنج درصد و دارای فرزند به ازای هر فرزند از پنج درصد تخفیف كل مبلغ جریمه برخوردار می شوند.

مجلس شورای اسلامی موضوع قسطی شدن طرح پرداخت جریمه مشمولان غیبت سربازی كه تا پایان سال 94 بیش از هشت سال غیبت داشتند را تصویب كرد با این تفاوت كه این مشمولان در سال 95 وارد سال نهم غیبت خود می‌شوند و میزان پرداخت جریمه آن ها با اضافه شدن یك سال متفاوت خواهد بود.

کد خبر 330360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha