همشهری آنلاین: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد: برای اولین بار طرح سنجش سلامت، جدا از کودکان ۶ سال تمام برای کودکان ۵ سال تمام نیز از اردیبهشت ماه اجرا می‌شود.

به گزارش قدمي، مجید قدمی درباره  آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: طرح سنجش بدو ورود به دبستان امسال با سال های گذشته تفاوت دارد.

وی افزود: برای اولین بار طرح سنجش جدا از کودکان ۶ سال تمام برای کودکان ۵ سال تمام نیز اجرا می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: پیش بینی می شود تعداد ۲ میلیون کودک به پایگاه های سنجش مراجعه کنند.

وی بیان کرد: تعداد ۹۰۰ پایگاه طرح سنجش سلامت در سراسر کشور از اول اردیبهشت ماه راه اندازی می شود و ابتدا از مناطق گرمسیر کشور شروع می کنیم.

قدمی با بیان اینکه تعداد ۶ هزار نیروی انسانی پایگاه های سنجش سلامت فعالیت خواهند داشت، گفت: مجوز دایر بودن پایگاه‌های سنجش سلامت در صبح و بعدازظهر نیز داده شده است.

وی افزود: اولویت طرح سنجش سلامت با کودکان ۶ سال تمام است اما به خانواده هایی که کودک ۵ ساله نیز دارند اعلام می‌کنیم که فرزندانشان را به پایگاه های سنجش بیاورند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: به دلیل اجرای طرح سنجش برای کودکان ۵ ساله، سازمان از لحاظ تنظیم برنامه ها یکسال جلوتر می افتد چراکه پس از اجرای طرح می دانیم چه تعداد مهمان برای سال آینده داریم لذا می توانیم نیروی انسانی، فضای آموزشی و تجهیزات لازم را با برنامه ریزی تامین کنیم.

وی افزود: طرح سنجش سلامت ۶ ساله ها تا شروع سال تحصیلی به پایان می رسد اما پایگاه های سنجش سلامت برای ۵ ساله ها همچنان دایر است.

قدمی تاکید کرد: خدمات درمانی همانند کاشت حلزون به کودکان ۵ ساله با نیازهای ویژه که در طرح سنجش شناسایی می شوند، ارائه می شود.

کد خبر 330322

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha