همشهری آنلاین: رئیس اداره بنادر و دریانوردی عسلویه گفت: اولین کشتی اروپایی پس از رفع تحریم‌ها در بندر عسلویه پهلوگیری کرد.

کشتی باری

به گزارش مهر، تیران جاسم‌زاده ظهر دوشنبه (23 فروردين) در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش عملیات بندری در عسلویه پس از رفع تحریم‌ها اظهار داشت: صبح امروز یک تانکر ویژه حمل مواد شیمیایی در بندر پتروشیمی پارس عسلویه پهلو گرفت.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی عسلویه از پهلو گیری تانکر ایتالیایی GETTY BUTTIGLIERI تحت پرچم کشور ایتالیا برای بارگیری محصولات پتروشیمی در بندر عسلویه خبر داد و افزود: تانکر ایتالیایی اولین کشتی ویژه حمل مواد مایع شیمیایی است که پس از اجرای برجام و رفع تحریم‌ها در بندر عسلویه پهلو گرفت.

وی افزود: مدیدریت ناوبری و همه عملیات پهلوگیری شناورها توسط کارشناسان امور دریایی این بندر انجام می‌شود.

جاسم زاده با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه اقتصاد به شیوه مقاومتی و ضرورت توسعه روابط اقتصادی با سایر کشورهای جهان در دوران پسابرجام اضافه کرد: این بندر با دارا بودن امکانات و نیروی انسانی متخصص آمادگی همکاری با شرکت‌های خارجی برای افزایش سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت های اقتصادی و مبادلات و ترانزیت کالا را دارد.

رئیس اداره بنادر و کشتیرانی عسلویه با اشاره به امنیت آبراهه خلیج فارس به عنوان یکی از شاهراه ترانزیت کالا در خاورمیانه بیان کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال به عنوان سال اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل، از تمامی ظرفیت‌های موجود در بندر عسلویه در زمینه رشد، رونق و شکوفایی اقتصادی کشور برای افزایش سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی به شکل حداکثری استفاده خواهد شد.

کد خبر 330247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha