دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ظهور و توسعه صنعتی جدید در کشور اتیوپی می‌تواند این مثل را که پول روی درخت سبز نمی‌شود، به نوعی تکذیب کند.

براساس گزارش CNN، بيش از دو سوم درختان بامبو موجود در آفريقا در اتيوپي رشد مي‌كنند و اميد مي‌رود اين طلاي سبز بتواند به رشد اقتصاد اين كشور كمك كند.

به گفته آدان برهه مدير شركت صنعتي آدال كه به توسعه صنعت بامبو در اتيوپي كمك زيادي كرده‌ و يكي از اولين شركت‌هايي است كه به اين صنعت جديد پرو بال بخشيده‌است، مي‌گويد هركشاورزي كه بامبو پرورش دهد ثروتمند است.  برهه براي دستيابي به تجهيزات مدرن براي كشت بامبو به چين، مهد تجارت بامبو در جهان سفر كرد و اين تجهيزات را به اتيوپي وارد كرد و اكنون تجارت خود را از توليد خلال دندان تا كف‌پوش‌ها و پرده‌هاي بامبويي گسترش داده‌است.

چين نيز سرمايه‌گذاري در صنعت بامبوي اتيوپي را آغاز كرده‌است و شبكه بين‌المللي بامبو و حصير (INBAR) دفتر خود را در آديس‌آبابا راه‌اندازي كرده‌است. به گفته مقامات اين شبكه، چين از بازار بين‌المللي و ثروت برخوردار است و اتيوپي منابع دارد،‌درصورت همكاري اين دو كشور مي‌توان محصولاتي با كيفيت عالي را براي بازارهاي محلي و بين‌المللي توليد كرد.

INBAR تخمين مي‌زند ارزش بازار جهاني بامبو بيش از 60 ميليارد دلار است و اين ارزش همچنان رو به افزايش است اين جنبه سود‌آور تجارت بامبو در اتيوپي بوده و جهشي بزرگ در اقتصاد كلي اين كشور به شمار مي‌رود.

پايداري و ثبات تجارت بامبو نسبت به رقباي تجاري ديگر خود مانند الوار از ديگر زواياي مثبت اين تجارت به شمار مي‌رود، زيرا برخلاف صنعت توليد الوار كه به زماني طولاني براي رشد دوباره منابع چوب نياز دارد، بامبو‌ها از قابليت رشد يك متر در روز برخوردارند،‌ از اين رو منبع اين كالا به سرعت قابل احيا است.

علاوه بر اين چوب بامبو از قابليت‌هاي متعددي برخوردار است از اين رو مي‌توان از آن در توليد هر كالايي، از كاغذ گرفته تا مبلمان،‌ استفاده كرد.

کد خبر 330188

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha