مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۰
۰ نفر

آخرین مراحل آماده‌سازی‌ نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در حال اجراست.

شهرآفتاب

روز گذشته شهردار تهران به‌منظور نظارت دقيق‌تر بر روند آماده‌سازي‌ شهر آفتاب جلسه شوراي شهرداران و معاونان شهرداري را در محل نمايشگاه شهر آفتاب برگزار كرد. شهردار تهران در اين جلسه انتقال نمايشگاه بين‌المللي از شهر تهران را يكي از مطالبه‌هاي مردم و رسانه‌ها در سال‌هاي گذشته دانست و گفت: با افتتاح نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب همزمان با نمايشگاه كتاب تهران، اجازه برقراري نمايشگاهي در داخل شهر داده نمي‌شود و شهرآفتاب به محل نمايشگاه‌هاي شهر تهران تبديل خواهد شد. محمدباقر قاليباف طي سخناني در اين جلسه با تأكيد بر اينكه شهر آفتاب بايد از جهت اوقات فراغت و فرهنگي مورد توجه قرار گيرد، گفت: اين موضوع نيازمند همراهي خوب سازمان‌ها و شهرداران مناطق است. همچنين بايد توجه داشت كه اوج فعاليت‌هاي شهرآفتاب در فصل تابستان خواهد بود تا بتوانيم خدمات مناسبي را به شهروندان ارائه كنيم. روز گذشته نيز معاون خدمات شهري شهرداري تهران از پيش‌بيني برنامه‌هاي فرهنگي و اجتماعي گسترده در طول برگزاري نمايشگاه كتاب خبر داد.

مجتبي عبداللهي اجراي برنامه‌هاي فرهنگي و اجتماعي را در جوار حرم حضرت امام‌(ره) تنها منحصر به روزهاي برگزاري نمايشگاه كتاب ندانست و گفت: در تلاش هستيم تا با تدوين يك برنامه جامع، براي تمامي اوقات سال برنامه‌هاي مختلفي داشته باشيم. به‌ويژه در مناسبت‌هاي مذهبي و همچنين مناسبت‌هاي ملي برنامه‌هاي متعددي پيش‌بيني شده است. محمدباقر قاليباف در ادامه سخنانش نقش حوزه حمل‌ونقل عمومي براي تأمين دسترسي شهروندان به شهرآفتاب را بسيار مؤثر دانست و گفت: با افتتاح ايستگاه متروي شهرآفتاب سرويس پايداري به شهروندان ارائه خواهد شد و ضروري است سرفاصله حركت قطارها در اين ايستگاه نيز به حداقل ممكن كاهش پيدا كند. قاليباف از پروژه شهر آفتاب در كنار حرم حضرت امام خميني(ره) به‌عنوان پاتوق تفريحي، فرهنگي و اقتصادي شهر تهران ياد كرد و گفت: معاونت خدمات شهري شهرداري تهران با همكاري مجموعه فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي شهروند و اصناف بايد بتوانند اين خدمت‌رساني را به شهروندان داشته باشند تا در كنار نمايشگاه‌هايي كه براساس تقويم نمايشگاهي در محل شهر آفتاب برگزار مي‌شود، بتوانيم خدمت‌رساني به شهروندان را افزايش دهيم. شهردار تهران با اشاره به تشكيل ستاد برگزاري نمايشگاه كتاب تهران، بر ضرورت اطلاع‌رساني دقيق، كنترل مسير و تسهيل در تردد خودروها و همچنين نصب تابلوهاي دقيق به‌منظور راهنمايي مناسب شهروندان در كنار ارائه خدمات مطلوب به بازديدكنندگان نمايشگاه كتاب تأكيد كرد.

  • تكميل ايستگاه و 5كيلومتر خط مترو

يكي از مسائل مهم نمايشگاه جديد شهر تهران تأمين دسترسي‌هاي آن است. محمدباقر قاليباف در حاشيه بازديد از روند تكميل پروژه شهرآفتاب طي سخناني در جمع خبرنگاران، تأكيد كرد: يكي از دغدغه‌هاي جدي ما اتصال نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب به خط يك متروي تهران و شبكه حمل‌ونقل ريلي بود كه در اين راستا هم‌اكنون كارهاي ساختماني، فني و تكنيكي 5كيلومتر خط مترو از ايستگاه شاهد تا شهرآفتاب به اتمام رسيده است. وي ايستگاه متروي شهر آفتاب را بزرگ‌ترين ايستگاه متروي پايتخت معرفي كرد و گفت: به‌دليل ظرفيت بالاي جابجايي مسافر در ساعات پيك، ايستگاه متروي شهر آفتاب در حدود سه برابر ساير ايستگاه‌هاي شهر تهران است كه در هفته آينده به‌صورت رسمي افتتاح مي‌شود.

به گفته شهردار تهران در كنار خط مترو، سرويس‌هاي اتوبوس، تاكسي و وسايل حمل‌ونقل عمومي براي جابجايي شهروندان برقرار خواهد بود و ساير خدمات مورد نياز شهروندان نيز تأمين شده است. قاليباف با تأكيد بر اينكه افتتاح نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب همزمان با نمايشگاه كتاب تهران خواهد بود، گفت: افتتاح نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب و نمايشگاه كتاب در چهاردهم ارديبهشت خواهد بود و اين نمايشگاه از 15ارديبهشت براي عموم مردم قابل استفاده است.

  • سرنوشت نمايشگاه قديم

وي در پاسخ به سؤالي درباره سرنوشت محل فعلي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران، گفت: يكي از چالش‌هاي شهر تهران در 2دهه گذشته برگزاري نمايشگاه‌هاي مختلف در محل نمايشگاه بين‌المللي و ايجاد مشكلاتي در زمينه آلودگي هوا، ترافيك و اتلاف وقت مردم بود. قاليباف انتقال نمايشگاه بين‌المللي از شهر تهران را يكي از مطالبه‌هاي مردم و رسانه‌ها در سال‌هاي گذشته دانست و گفت: براساس صحبتي كه با هيأت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران داشتيم، بعد از افتتاح نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب اجازه برقراري نمايشگاه در داخل شهر داده نمي‌شود و شهرآفتاب به محل نمايشگاه‌هاي شهر تهران تبديل خواهد شد تا ترافيك را كاهش دهيم. شهردار تهران همچنين درباره سرنوشت نمايشگاه بين‌المللي تهران در بزرگراه چمران نيز گفت: اين فضا در اختيار وزارت صنعت است اما قطعا براي استفاده نمايشگاه از آن استفاده نخواهد شد.

  • راه‌اندازي 6خط اتوبوس با مقصد شهر آفتاب

6خط اتوبوس ويژه براي تردد آسان شهروندان به نمايشگاه شهر آفتاب راه‌اندازي شده است. مديريت شهري با اختصاص 100دستگاه اتوبوس از ميادين آزادي، صنعت، رسالت، خاوران، راه‌آهن و پايانه جنوب قرار است با برگزاري هر نمايشگاه در محل شهر‌ آفتاب، مسافران را به مقصد شهر آفتاب برده و در مسير عكس نيز به اين 6ميدان اصلي شهر بازگرداند. آنگونه كه پيمان سنندجي، مديرعامل شركت اتوبوسراني تهران خبر داده، علاوه بر 6خط فعلي، 2خط ديگر نيز در دست بررسي مسير است. به گفته سنندجي، زمان سرويس‌دهي اين خطوط از ساعت 8صبح تا پايان كار نمايشگاه است كه در سرفاصله 15دقيقه، جابه‌جايي مسافران را انجام مي‌دهند.

کد خبر 330151

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha