همشهری آنلاین: دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا برای رفع "انتقادها و اتهام‌ها" برگه مالیاتی خود در سال‌های گذشته را منتشر کرد. وی به برخورد نادرست خود به انتقادها اذعان کرده است، اما توضیح مالیاتی کامرون سبب پرسش‌های جدیدی شده است.

کامرون

به گزارش خبرگزاري آلمان دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا در پی انتشار گسترده اسناد پاناما برای مقابله با منتقدان دست به اقدامی بی‌سابقه زد و در روز یکشنبه (۱۰ آوریل/ ۲۲ فروردین) خلاصه‌ای از برگه مالیاتی خود در شش سال گذشته را منتشر کرد.

در افشاگری‌های روزنامه‌نگاران تحقیقی از اسناد پاناما نام دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا نیز دیده می‌شود. بنا به این اسناد دیوید کامرون در شرکت صوری که متعلق به پدرش بوده سهام داشته است.

کامرون در نخستین واکنش به این افشاگری‌ها مدعی شد که این مشارکت پیش از کسب مقام نخست‌وزیری او بوده و سهم او در این شرکت مالی حدود ۳۷۵۰۰ یورو بوده است. وی تصریح کرد که درآمدهای حاصله‌ی او از این شرکت صوری در پاناما، در بریتانیا مشمول مالیات بوده‌اند.

برگه مالیاتی کامرون نشان می‌دهد که وی در سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ حدود ۷۶ هزار پوند مالیات پرداخته که مربوط به درآمدی نزدیک به ۲۰۰ هزار پوند (۲۴۰ هزار یورو) بوده است. در سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ نیز ارقام تقریباً مشابه‌ای ذکر شده‌اند.

دیوید کامرون در روز شنبه (۹ آوریل) اعتراف کرد که خانواده و به‌طور مشخص پدرش در ایجاد شرکت صوری در پاناما سهیم بوده‌اند. کامرون در نشست حزب محافظه‌کار بریتانیا در لندن وعده داده بود که به منظور روشنگری دست به انتشار برگه مالیاتی خود خواهد زد.

در پی انتشار نقش کامرون و خانواده‌اش در اسناد پاناما صدها نفر با تجمع در نزدیکی محل زندگی و کار کامرون خواهان کناره‌گیری او از قدرت شدند.

کد خبر 330135

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha