یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: با کنترل نحوه هزینه‌کرد دستگاه‌های اجرایی که در سایه تعامل دیوان محاسبات و دولت یازدهم رقم خورده است، تعداد تخلفات دستگاه‌های اجرایی کاهش محسوسی داشته است.

امین حسین رحیمی

به گزارش ایسنا، امین‌حسین رحیمی در حاشیه بازدید رئیس دیوان محاسبات اتریش از سامانه الکترونیکی دیوان محاسبات (سنا)، گفت: اگر بیت‌المال در جای خودش هزینه می‌شد در کشور اینقدر با مشکل روبرو نبودیم.

وی افزود: اقدامات دیوان محاسبات و تعامل دستگاه‌های دولتی با دیوان مانع از بروز تخلف در دستگاه‌های اجرایی شده است. دیوان محاسبات در مدت مسئولیت بنده تعامل خوبی با دولت جهت پیشگیری از تخلفات داشته است. در دیوان کمیته‌هایی تحت عنوان کمیته‌های پیشگیری از وقوع تخلفات و تقویت کارآمدی دستگاه‌های اجرایی وظیفه آموزش و کنترل‌های داخلی دستگاه‌ها را بر عهده دارند. علاوه بر آن سامانه نظامات الکترونیک (سنا) از طریق این کمیته‌ها بر دستگاه‌های اجرایی نظارت می‌کنند. مجموعه‌ این اقدامات تأثیر بسزایی بر کاهش تعداد تخلفات داشته است که با ادامه یافتن این روند روزی را شاهد خواهیم بود که جز عده‌ای اندک که عمداً تخلف می‌کنند دیگر تخلفی در دستگاه‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: البته دیوان محاسبات افراد متخلف را همراه با پرونده‌هایشان به دستگاه‌های قضایی معرفی می‌کند.

کد خبر 330070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha