همشهری آنلاین: رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور یکشنبه -۲۲ فروردین- در مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، مجلس شورای اسلامی در هفته جاری برای بررسی لایحه بودجه سال 95 كل كشور در روزهای یكشنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه جلسه علنی دارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح فردا رسیدگی به كلیات لایحه بودجه سال 95 كل كشور را آغاز می كنند و پس از تصویب كلیات وارد بررسی جزییات این لایحه می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری لوایح بودجه سال 1395كل كشور و برنامه ششم توسعه را 27 دی ماه تقدیم مجلس شورای اسلامی كرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی اسفندماه پیشنهادهای خود را درمورد این لایحه به كمیسیون های تخصصی مجلس ارائه كردند و سپس بررسی لایحه بودجه سال 95 كل كشور در كمیسیون های تخصصی مجلس و كمیسیون تلفیق آغاز شد.

رسیدگی به لایحه بودجه سال 1395 در روزهای پایانی اسفند در كمیسیون تلفیق پایان یافت و پس از پایان بررسی در این كمیسیون ، لایحه بودجه سال جاری به جلسه علنی مجلس ارجاع شد.

بر اساس ماده 187 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، جلسات مجلس برای رسیدگی به بودجه سالانه باید بلاانقطاع در كل ایام هفته به جز روز جمعه و تعطیلات رسمي، حداقل روزي چهار ساعت منعقد شود و تا موقعي كه شور و مذاكره پایان نیافته و رأي مجلس أخذ نشده است از دستور خارج نمي‏شود و هیچ لایحه یا طرح دیگر نمي‏تواند مطرح باشد مگر لایحه یك یا چنددوازدهم بودجه درصورت ضرورت.

مجلسی‌ها يكشنبه-22 فروردين- همچنین ادامه رسیدگی به گزارش كمیسیون مشترك در مورد لایحه تنظیم برخی از احكام برنامه توسعه كشور، طرح جرم سیاسی اعاده شده از شورای نگهبان و طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد را در دستور كار خود دارند.

کد خبر 329946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha