مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
۰ نفر

ما مردم تهران از اساس وقت نداریم. سرعت زندگی امروز باعث شده هر کس در هر رده و جایگاهی که هست با همه وجود درک کند که «وقت طلاست» .

ترافیک

در اين بحبوحه تلاش براي دستيابي به هدف‌ها، اما چرخ لنگي وجود دارد كه هر روز بارها ما را به چالش مي‌كشد و يكي از ارزشمند‌ترين داشته‌ها كه وقت باشد را از ما مي‌گيرد؛ ترافيك. هر وقت به صفي از خودروها بر مي‌خوريم، نخست از خود مي‌پرسيم كه تقصير كيست و با سرك كشيدن‌ دنبال كسي مي‌گرديم كه ارزشمندترين داشته ما را به سرعت از بين مي‌برد‌؛ راستي ترافيك تقصير كيست؟‌

  • ارزش انساني ترافيك

براساس برآوردها و مطالعات صورت‌گرفته در مركز مطالعات حمل‌ونقل و ترافيك تهران، ‌ روزانه 18ميليون سفر شهري انجام مي‌شود كه متوسط هر سفر با تاخير محاسبه شده 50 دقيقه است. اين در حالي است كه پيش از اين نيز معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار تهران گفته بود روزانه رقمي در حدود20ميليون ساعت وقت شهروندان تهراني در ترافيك تلف مي‌شود. البته با احتساب سهم 67.7 درصدي خودروهاي سواري از ترافيك پايتخت مشخص مي‌شود كه روزانه 13 ميليون ساعت از وقت تهراني‌ها به دليل سواري‌زدگي از بين مي‌رود. همچنين آمار نشان مي‌دهد سالانه 7.3ميليارد ساعت زمان در ترافيك صرف مي‌شود كه از نظر ريالي معادل 10هزار ميليارد تومان برآورد شده است. اين عدد معادل 70سال عمر 12هزار نفر است.

  • راه‌حل چيست؟

تغيير ساعت كار مراكز دولتي
افزايش خدمات آموزش از راه دور
افزايش خدمات و كيفيت مراكز فروش از راه دور
افزايش فرهنگ استفاده از وسايل نقليه عمومي
افزايش امكانات محلي و توسعه متوازن محله‌ها ‌

نمودار

کد خبر 329863

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha